Nincs okuk aggodalomra
A Ford Európa megőrizte piaci részesedését
A Ford Európa 1.149.800 gépjárművet értékesített 19 legfontosabb európai piacán az év első 9 hónapjában. Ezzel a Ford megőrizte 8,7%-os piaci részesedését a iparág általános, 4%-os visszaesése ellenére.
2008.10.18 12:00ma.hu"Jóllehet a gazdaság globális lassulása egyes piacokon érezhető a gépjármű-értékesítések alakulásán, a Ford megőrizte piaci részesedését a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva." fogalmazott Ingvar Sviggum, a Ford európai kereskedelmi, marketing és vevőszolgálati tevékenységéért felelős alelnöke.
"Ez teljesen megújult, kimagasló modellporfóliónknak, és kereskedőhálózatunkkal közös törekvésünknek köszönhető, amely azt célozza, hogy az elvárásaiknak megfelelő, kiváló minőségű járműveket és szolgáltatásokat biztosítsunk Vevőink számára. Jóllehet az általános gazdasági helyzet várhatóan kihatással lesz az elkövetkező hónapokra, mi továbbra is új modelleket mutatnunk be piacainkon, köztük vadonatúj, teljesen megújult kisautóinkat, az új Fiestát és Ka-t."
"Eredményeink fokozatos, ám folyamatos fejlődése a németországi piacon rendkívüli megelégedésünkre szolgál." – tette hozzá Sviggum. Jóllehet néhány fontosabb piacon az értékesítések elmaradtak a tavalyitól, számos országban, köztük Németországban (+5,6%), Franciaországban (+11,8%), Belgiumban (+8,9%) és Hollandiában (+6,8%) növekedést ért el a vállalat. A Ford 51 európai piacán 2008 első 9 hónapjában 1.414.500 gépjárművet értékesített.
A Vállalat legeredményesebb piacának az idei évben Nagy-Britannia bizonyult, ahol az első 9 hónapban 336.000 új Ford talált gazdára, amely 16,1%-os piaci részesedést jelent. Németországban a Vállalat 179.800 (5,6%-os növekedés), míg Franciaországban 110.100 (11,8%-os növekedés) gépjárművet értékesített. Spanyolországban a Ford 9,5%-os piaci részesedéssel megőrizte piacvezető pozícióját, ez 1 százalékponttal magasabb a tavalyi év azonos időszakában elértnél. Magyarországon a Vállalat 15.991 gépjárművet értékesítve, 0,4 százalékponttal 11,6%-ra növelte piaci részarányát a tavalyi év azonos időszakához képest, ezzel megőrizte második pozícióját a hazai importőrök között.
A Ford értékesítései továbbra is kiválóak Oroszországban és az Európai Közvetlen Értékesítési Piacokon. Az előző év azonos időszakához képest a Vállalat értékesítése 17,7%-al, 140.800 darabra nőtt Oroszországban, és 38%-al, 66.000-re nőtt 66,000 az Európai Közvetlen Értékesítési Piacokon.

Szeptemberben a Ford Európa 136.700 gépjárművet értékesített 19 legfontosabb európai piacán, ami 9,3%-os piaci részesedést jelent. Bár az általános iparági visszesés kihatással volt a Ford értékesítéseire is, néhány fontos piacon jelentős növekedést ért el a Vállalat. Ezek közül a legfontosabb a tavaly szeptemberi eredményekhez képest 7%-os növekedést elérve 22.300 darabot értékesítő Németország és a 25,3%-os növekedést realizálva 12.000 gépjárművet értékesítő Franciaország voltak.
A Ford Németországban szeptemberi 7,7%-os piaci részesedsével a második egymást követő hónapban előzte meg a GM Opel-t, ami utoljára 2002 januárjában fordult elő. Szeptemberben a Ford piacvezető volt Nagy-Britanniában és Írországban, és a nem-hazai gyártású márkák között Franciaországban is az első helyen szerepelt.
"A Ford Európa összesen 161.700 gépjárművet értékesített szeptemberben, ez 12,3%-al elmarad a tavalyi év azonos időszakához képest, ami egyértelműen jelzi a hitelpiaci válság nyomán kialakuló vásárlói bizonytalanságot, ami az egész iparágat sújtja." –mondta el Ingvar Sviggum.
"A kihívásokkal teli időszak ellenére ugyanakkor megőriztük piaci részesedésünket, ami nem kis mértékben új modelleinkek köszönhető, amelyek rendkívül kedvező vásárlói fogadtatásra találtak."