Pozíciót fogott a Ford
A Ford növelte magyarországi piaci részesedését
A tavalyi évben nem egy hazai autópiaci elemzőt meglepett, amikor a Ford átvette a korábban a Suzukira is veszélyesnek tartott Opel hagyományosnak tekintett második helyét a magyarországi személyautó- és kishaszongépjármű piacon. Kevesen gondolták volna ugyanakkor, hogy a nehéz gazdasági helyzet és a kedvezőtlen piaci trendek ellenére is rendkívül dinamikusan növekvő értékesítési volumeneket produkáló vállalat tartósan megőrzi frissen megszerzett pozícióját.
2008.10.07 12:00ma.huA Ford mindazonáltal rácáfolt a szekptikus várakozásokra, és helyzetét nem csak, hogy megőrizte, még javított is piaci részesedésén. A tavalyi év azonos időszakában a Ford piacrésze a hazai személyautó- és kishaszongépjármű piacon 11,11% volt, míg idén ez 12,24%, mialatt, amint az az alábbi diagramon is megfigyelhető, legfontosabb versenytársai ennél mérsékeltebb növekedést, illetve visszaesést produkáltak.
Az eredmények még szembeötlőbbek a vállalat számára kivételesen sikeres május hónapot kiemelten vizsgálva: az e hónapban regisztrált autók esetében a Ford piacrésze 12,9%-os. Ezen felül most először történt meg, hogy, a kishaszongépjármű piacon a 2007-es év kishaszongépjárműve megtisztelő címet viselő Ford Transitnak köszönhetően elért tradícionálisnak tekinthető első hely mellett a Ford a személyautó piacot külön elemezve is második helyet ért el.

A Ford számára elérhető közelségbe került a Skoda Octavia után a felső-közép kategória királyának tartott nagy konkurens, a Volkswagen Passat trónfosztása is, amelynek csupán a rendkívüli népszerűségnek örvendő Ford Mondeo elérhetősége szabott gátat.
Tény, hogy a piacvezető Suzuki előnye a tavalyi év azonos időszakához képest 4,89%-ról 2,35%-ra olvadt, ami azért is figyelemreméltó, mert a Ford nem élvezhet hazai gyártókapacitás nyújtotta előnyöket. A Magyarországon elért piaci részarány a Fordon belül egyébiránt európai szinten is kimagaslónak számít, e tekintetben harmadik helyen állunk, csupán olyan tradícionálisan "Fordos országok" előznek meg bennünket, mint az Egyesült Királyság és Írország.
Mindez természetesen nem véletlen, hanem a Ford életében gyökeres változást hozó új stratégia, és nem utolsó sorban a 2006 és 2008 között a kinetikus dizájn jegyében szinte teljesen megújuló modellportfolió eredménye, amihez idén csatlakozott a tavasszal bemutatott vadonatúj Kuga, amely választ ad a a Ford által eddig lefedetlen crossover szegmens egyre jelentősebb igényeire, és a várhatóan novemberben a kereskedésekbe kerülő új Fiesta.
Kapcsolódó írások:
- Állami támogatást kér a General Motors, a Ford és a Chrysler
- Tesztel az új Ford Focus RS
- A kinetikus design diadala: Ford Kuga
- A Ford megerősíttte, hogy Fiesta lesz az új kisautó család neve a világon mindenhol
- Ford Focus C-MAX - a világ első "allergia ellenes" autója
- Egy modern szabadidő autó a Fordtól