Már hazánkban is kapható!
Nagyon sokan, nagyon várták: végre itt a vadonatúj Skoda Superb
Már Magyarországon is kapható az új Skoda Superb, aminek bemutatóját komoly elvárások övezték. Nemcsak a benne rejlő piaci lehetőségek, illetve nagysikerű elődje emeli számára ilyen magasra a mércét - a hagyományok is kötelezik.
2008.09.30 09:39ma.huHiszen már a harmincas és negyvenes években is készültek színvonalas limuzinok Superb néven, a Skoda emblémájával. Ezek modellek már akkoriban öregbítették a nagy hagyományú cseh vállalat hírnevét, hogy idővel már a világ legjobb autógyártói között tartsák számon.
Az új Skoda Superb külső megjelenésében komplett, harmonikus formát alkot. A Skoda új formai nyelvezetének következetes gyakorlati megvalósítása többek között az erőteljes háromdimenziós alakzatokkal megformált hűtőrácsban is megmutatkozik. Azonnal feltűnik a hosszan elnyújtott tetővonal is.
Míg elődje jól kiformált, lekerekített tetőt hordozott, az új Superb teteje messze hátrafelé ívelve dinamikus lendülettel csatlakozik a C-oszlopokba. E megoldás már kívülről, első ránézésre is a kiemelkedő térkínálatra, különösen a hátul utazók rendelkezésére álló, felülmúlhatatlanul bőséges helyre irányítja a figyelmet.
Nagyjából azonos hosszúsága mellett jelentősen megnövelt térkínálatával, az új Superb elöl keresztben beépített motorjának köszönhetően elődje eleve bőséges belső méreteit is csaknem minden tekintetben felülmúlja.
Ez mindjárt az első lábtérben kezdetét veszi, amely a sebességváltó áthelyezésének köszönhetően jócskán megnövekedett, a középső alagút pedig jóval karcsúbb kialakítást kapott. A hátsó lábtér egyedülálló kényelmet kínálva további 19 milliméterrel nőtt. Az új Skoda Superb hosszúsága 4.838, szélessége 1.817, magassága 1.462 milliméter.
A Skoda mérnökei által kifejlesztett és szabadalmaztatott, egyedülállóan variálható „Twindoor” csomagtér-fedél megoldás kifejezetten gyakorlatias, funkcionális és robusztus megoldást kínál. A hátsó nyílás ugyanis igény szerint – ha csupán egy mozdulattal, kisebb tárgyat kívánunk betenni vagy kivenni – részben, csak a fedél felnyitásával is szabaddá tehető.
A csomagtér-fedél fogantyúja alatti két gombbal azonban az elektromechanikus reteszelés oldásával akár a teljes, az ablakkal együtt mozgó hátsó ajtó is felnyitható, kényelmes pakolási lehetőséget kínálva a terjedelmesebb tárgyak esetében is.

Az új Superb utas védelme a legmagasabb színvonalat képviseli, felszereltségi változatától függően akár kilenc légzsákkal is felszerelhető. A két-két első és oldallégzsák, illetve az első-hátsó fejlégzsákok teljes körű védelmi rendszert alkotnak.
Újdonság a kínálatban a vezető térdlégzsákja és a hátsó oldallégzsákok. A kipörgésgátló nemsokára az új Superb minden változatához rendelkezésre áll. A gyalogosvédelem megoldásai jelentősen mérséklik a közlekedés gyengébb résztvevőinek sérülési veszélyeit. Az elektronikus menetstabilizáló (ESP) és a vészfékrásegítővel kiegészített blokkolásgátló (ABS) bizonyos piacokon szintén az alapfelszereltség része.
Az emelkedőn elindulást segítő rendszer a fékpedál felengedésekor az autó visszagurulásának megakadályozásával segíti az indulást. Az új Superb motorpalettája minden vásárlói igényt kielégít, s széles körű választékkal szolgál, amelyben három benzines és három dízel konstrukció szerepel.
Mindegyik erőforrás közös jellemzője a közvetlen hajtóanyag-befecskendezés, valamint az alacsony üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási érték.
A Skoda csúcsmodelljének saját tömege 1.425 kilogrammtól indul, és már a belépő motorok is könnyedén gondoskodnak a menetteljesítmények elvárhatóan magas színvonaláról.
Az új Superb három-három benzines (1.4 TSI, 1.8 TSI, 3.6 FSI) és dízel motorral kapható (1.9 PD TDI, 2.0 PD TDI, 2.0 CR TDI) A három felszereltségi szint – Comfort, Ambition és Elegance – egyaránt igen magas színvonalat képvisel, ám ezeken túl extrafelszerelések széles kínálata is rendelkezésre áll.
Az esőérzékelős ablaktörlők, a fényszóró-asszisztens, az AFS rendszerrel kiegészített Bi-Xenon fényszórók, az abroncsnyomás-ellenőrző, a fékasszisztens és az emelkedőn elindulást segítő rendszer, illetve a parkolás segítő és az önállóan kormányozó parkoló asszisztens egyaránt szerepel a választékban. A parkolás segítő 4/8 érzékelő-rendszerrel működik.
Az önállóan kormányozó parkoló asszisztens – amely a Volkswagen Konszern fejlesztése, s a Skoda kifejezetten az új Superb tulajdonságaira hangolta – hatékonyan segíti a vezetőt a parkolóhelyre tolatáskor.

Kapcsolódó írások:
- A pénzpiaci válság miatt korlátozza a gyártást a Skoda autógyár
- Vezették a Skoda Fabia-t a Miss Balaton versenyzői
- A Skoda Fabia Super 2000 tesztje
- A Skoda első félévi értékesítése az előző évhez képest 17,9 százalékkal növekedett
- Három év múlva évi egymillió autót tervez a Skoda
- Megugrott az eladott Skoda gépkocsik száma