Nem bíznak magukban?

Az amerikaiak egyre kevésbé bíznak az amerikai autómárkákban

Az amerikaiak egyre kevésbé bíznak az amerikai autómárkákban, ezzel szemben az ázsiai és európai modellek feljövőben vannak - derült ki a Michigani Egyetem friss kutatásából.

2008.08.26 09:03MTI

Az Egyesült Államokban jelenleg a Lexus és a BMW számít a két legmegbízhatóbb márkának, amelyeket a Toyota és a Honda követ - állapította meg az egyetem a fogyasztói elégedettséget vizsgáló elemzésében.

A General Motors Buick és Cadillac márkája, valamint a Ford Motor két neve, a Lincoln és a Mercury a korábbi második helyről lejjebb csúszott az amerikai autógyártók piacának szűkülése közepette.

Claes Fornell, a Michigani Egyetem kutatását irányító professzor elmondta: hosszú, szinte hagyományos tendencia fordult meg azzal, hogy az amerikai gyártókba vetett bizalom apad, miközben a versenytársak helyzete erősödik. A professzor szerint felvetődik a kérdés, hogy az amerikai gyártóknak megvannak-e a forrásaik és a pénztartalékaik a kíméletlen versengésben való talpon maradáshoz. Az autóipari fogyasztói elégedettségi index 82 pontos, ami magasnak tekinthető más ágazatokhoz képest.

Az amerikai márkák az adatok szerint nehezen tudnak alkalmazkodni a benzin drágulásához és a takarékosabb kocsik iránti kereslet növekedéséhez. Fornell szerint ezt tükrözi az amerikai autókkal szembeni csökkenőben elégedettség. Az amerikai piacon a BMW egy pontot felfele lépve a Toyota luxus márkájával, a Lexussal közösen, 87 ponttal vezeti a mezőnyt. Mind a Toyota, mind a Honda elégedettségi értéke 2 ponttal 86-ra nőtt. A Buick és a Cadillac egy pontot zuhanva 85 ponton van, a Chevrolet három pontot esett, 79-es a mutatója.

A GM Saturn márkája kivételesen 4 pontot javult, s 85 pontot ért el, amit Fornell professzor a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztással magyaráz. A Lincoln és a Mercury egyaránt 3 pontot veszítve 83 ponton áll, a Fordok elégedettségi mutatója 80 pontos.

A 22 autómárkára kiterjedő sort a Chrysler által gyártott Dodge és Jeep zárja 78, illetve 76 ponttal. A Michigani Egyetem 5500 olyan embert véleményét rögzítette, aki az utóbbi 3 évben vásárolt kocsit; a skálán a 100 pont jelentette a maximális elégedettséget.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.