Megbízható teljesítmény

A Suzuki megbízhatóan teljesített a Német Ralin

Mindkét Suzuki SX4 WRC célba ért a hétvégén megrendezett WRC - World Rally Championship - fordulón, a Rallye Deutschland-on, és ezzel teljesült a csapat első számú célkitűzése.

2008.08.21 18:30ma.hu

A 353 kilométeres német verseny az idei WRC naptár második aszfalton megrendezett fordulója volt a szezonnyitó Monte Carlo Ralit követően. A németek útvonala azonban semmiben sem hasonlít a máshol megszokott, lezárt utcákon kialakított pályákhoz.

Az első szakasz a Mosel folyó mentén végigfutó híres borút nyomvonalát követi keskeny és kanyargós szakaszokkal, ahol ebben az időszakban már szüretelnek. A második szakasz a Baumholder katonai támaszpont. Az egykori páncélos gyakorlópálya mai is kiváló állapotban van.

A tankokra méretezett kicsúszás-gátló kőtömbökkel való találkozás nem tesz jót a kocsiknak. Itt nem lehet büntetlenül hibázni: elég egy rossz mozdulat és már lehet is búcsúzni a mezőnytől. Aki ezen túl van, annak jöhet a jutalomjáték: a harmadik napon a luxemburgi határnál fekvő, még az ókori rómaiak alapította Trier városába érkezik a mezőny, nem is akárhogyan.

Az 1800 éves, 30 méter magas Porta Nigra városkapun át hajtanak be a kocsik a városba, több ezer lelkes szurkoló biztatásától kísérve. A Suzukik kiválóan teljesítettek: a harmadik napra kiírt 85 kilométeres távot egyszer sem kellett megszakítaniuk, semmilyen problémájuk sem volt a SX4 WRC-kkel.

A csapat értékes tapasztalatokat szerzett a felfüggesztés beállításával kapcsolatban, amit a hátralévő két, aszfaltos versenyen - Korzika és Spanyolország - hasznosítanak majd.


Toni Gardemeister így látta mindezt: "Elégedett vagyok. Ez már a második, egymást követő verseny, ahol semmilyen gondunk sem volt a kocsival, ami ilyen extrém körülmények között nagy szó. A megbízhatóság tehát rendben van. Érdemes összehasonlítani, mennyit vannak a Suzukik a pályán, és mennyit a többiek. Most már koncentrálhatunk a sebesség növelésére is.

A tavalyi év junior rali világbajnoka, Per-Gunnar Andersson most csak a 15. lett: "Egy kicsit éreztem a tapasztalat hiányát, hiszen 2005 óta nem indultam ezen a versenyen, aszfalton pedig január óta nem raliztam. Meg is látszott rajtam: a második nap kicsúsztam és eltörtem a főtengelyt. "

A Suzuki World Rally Team menedzsere, Paul Wilding a következőképpen látta az idei tizedik WRC fordulót: "Nem kis teljesítmény egy ilyen kemény versenyen mindkét kocsit célba juttatni. Most látszik, hogy a kemény munka kifizetődő."

Az idei tizedik WRC forduló, a Rallye Deutschland 2008 hivatalos végeredménye:

1.Sebastien LoebCitroen3:26:19.7
2.Daniel SordoCitroen3:27:07.4+47.7
3.Francois DuvalFord3:27:39.7+1:20.0
4.Mikko HirvonenFord3:27:49.8+1:30.1
5.Petter SolbergSubaru3:28:55.0+2:35.3
6.Chris AtkinsonSubaru3:31:05.6+4:45.9
7.Henning SolbergFord3:31:55.9+5:36.2
8.Urmo AavaCitroen3:31:57.5+5:37.8
10.Toni GardemeisterSuzuki3:33:36.5+7:16.8
15.Per-Gunnar AnderssonSuzuki3:40:37.9+14:18.2


Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.