Környezetbarát gumi?
A Hankook széles abroncsai bizonyítottak
Az "Auto Bild" 28. számának tesztje a 18 colos széles abroncsokat vizsgálta meg, és bebizonyította, hogy aki az abroncsvásárlásnál hangsúlyt fektet a környezetbarát tulajdonságokra és az alacsony benzinfogyasztásra, annak ma már a kimagasló fékteljesítményről nem kell lemondania.
2008.08.19 14:41ma.huNémetország legnagyobb autósmagazinjának tesztjén a Hankook Tire (a világ jelenleg hetedik legnagyobb, leggyorsabban fejlődő gumigyártója) új Ventus V12-ese az elnyert „jó“ összminősítés mellett a „gördülési ellenállás“ kategóriában a teszten részt vevő minden vetélytársát jelentősen megelőzve lett az első.
A tesztelők ezzel párhuzamosan kiválónak értékelték az ultra nagy teljesítményű széles abroncs fékteljesítményét száraz és nedves útfelületen is. A Ventus V12 evo mindezen túl még a forgászajok terén is tökéletesen meggyőzte tesztelőit, ami általában nehéz terep a széles abroncsoknak, de az erőteljes közlekedési zajok egészségkárosító hatásai miatt ez a szempont náluk is egyre nagyobb jelentőséget nyer.
A vizsgálat során a 225/40 R18 abroncsméretet C osztályos Mercedes Benzen tesztelték (MB C 350). Amikor azt kívánjuk mérni, miként befolyásolja egy abroncs a hatékony üzemanyag-felhasználást és a szén-dioxid kibocsátást, akkor a gördülési ellenállás a központi mutatószám.
Ez a tényező a járművek elsődleges felszerelésekor is egyre fontosabb szerepet kap, és meghatározóan képes befolyásolni egy jármű üzemanyag-fogyasztását. Az Auto Bild tesztjében a Ventus V12 alaposan maga mögött hagyta vetélytársait: a Hankook gyárából kikerült abroncs átlagosan 8,5 %-kal alacsonyabb gördülési ellenállást produkált, mint a teljes felvonult konkurencia.
Ez a teljesítmény feltételezett 10 l/100 km-es vegyes fogyasztás esetén, 15 ezer km-es éves futás mellett körülbelül 20 literrel kevesebb üzemanyag felhasználását, és 48 kg-mal kevesebb szén-dioxid kibocsátását eredményezi.
Az ebben a kategóriában legrosszabbul teljesítő abroncsokkal összehasonlítva mindez azonos feltételek mellett 36,6 literrel kevesebb üzemanyag felhasználását és 87,8 kg-mal kevesebb szén-dioxid kibocsátását jelenti.
A szén-dioxid kibocsátás és üzemanyag-fogyasztás szempontjából egy jármű átlagos menet-ellenállási értéke a döntő tényező. A szokásos vegyes fogyasztás feltételei mellett (városi, vidéki és autópálya-viszonyokkal is számolva) a gördülési ellenállásnak hozzávetőleg 16%-nyi része van a menetellenállásban, s ezzel a jármű üzemanyag-fogyasztásában is.
“Gördülési ellenállás” néven foglaljuk össze az abroncsok minden olyan jellemzőjét, amely használat közben meleget fejleszt, vagyis energiát köt le. Gördülési ellenállás ebből következőleg főként az abroncsvállaknál és az oldalfalak alsó felületein keletkezik.