Sportosabb, de környezetbarát

Sikeres az új háromajtós Mazda2

A Mazda újgenerációs járművei közül az elsőként továbbfejlesztett, 2007 októberében bemutatott, vadonatúj Mazda2 azonnal nagy sikert aratott a vásárlók körében: 2008 első felében csaknem 40 ezer darabot adtak el Európában.

2008.08.07 18:30ma.hu

A Mazda folyamatos európai és globális növekedésének egyik záloga, hogy termékkínálatát olyan izgalmas modellekkel bővíti, amelyek egyre szélesebb vásárlói rétegek számára bírnak vonzerővel. Nem egészen két év leforgása alatt a Mazda számos modellt mutatott be, amelyek korábban nem léteztek kínálatában: ilyen pl. a nagyteljesítményű Mazda3 MPS, a különleges, motoros mozgatású keménytetővel szerelt MX-5 Roadster Coupe, vagy a sportos SUV modell, a Mazda CX-7.

Ez a stratégia most a Mazda2 első háromajtós kivitelének európai bemutatkozásával folytatódik. Tavaly decemberben az ötajtós Mazda2 ötcsillagos felnőtt utas védelmi értékelést kapott az EuroNCAP töréstesztjén. Ezen kívül egy sor autóipari díjat is elnyert, köztük a Világ Év Autója 2008 címet (ld. alább).

Ugyancsak az év autójának választották meg Ausztriában, Belgiumban, Bulgáriában, Horvátországban, Dániában és Szlovákiában, illetve Japánban és Dél-Afrikában. Most pedig tovább nőhet a Mazda2 népszerűsége: az új háromajtós modell az ötajtós minden díjnyertes tulajdonságával rendelkezik, ugyanakkor még divatosabb, még sportosabb, környezetbarát és biztonságos.

Az új háromajtós Mazda2 dizájnja az ötajtós kivitel külső formatervén alapul – azon, amely különleges karosszériapanel-íveivel és kompakt méreteivel a mozgás érzetét kelti –, ám annál is sportosabb. Hátsó oldalablakának egyedi vonalvezetése az emelkedő övvonallal és a Mazda2 ék alakjával együtt még élvezetesebben vezethető személyiséget sejtet.

A formaterv egyfajta nyugodt erőt sugall, amelyet a formai szépség és a Mazda kisautóinál eddig soha nem tapasztalt összeszerelési minőség hoz létre. Az autó ráadásul az elődmodellénél 4 százalékkal áramvonalasabb is: az új Mazda2 közegellenállási együtthatója (Cw) 0,31, felhajtóerő-együtthatója (CLF) pedig mindössze 0,02.

Ez csekélyebb üzemanyag-fogyasztást és kedvezőbb üzemben tartási költségeket jelent, ami különösen fontos az első autójukat vásárló fiatal ügyfelek számára. A sportosabb ízlésű vevők választhatják a sportcsomagot (SAP), amely az autót optikailag „leültető”, egyedi első lökhárítót és oldalküszöböket, valamint hátsó tető spoilert tartalmaz.

A belső tér hangulatát meghatározó sötét tónus elegáns kontrasztban áll a fehér műszerekkel. Ezek az ezüstszínű betétekkel, a Mazda MX-5 roadsteréhez hasonló, háromküllős kormánykerékkel, az ezüstkeretű műszeregységgel, valamint a középkonzolra emelt sebességváltó-karral együttesen sportos, ugyanakkor kiváló minőségű környezetet teremtenek.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.