Nem panaszkodhat a Hankook
A Hankook gumiabroncs-gyártó növelte forgalmát
A kedvezőtlen piaci környezet ellenére a Hankook Tire ultra nagy teljesítményű abroncsainak egyre bővülő forgalma 27,5% árbevétel-növekedést generált
2008.08.06 08:37ma.huA Hankook Tire, a világ hetedik legnagyobb és egyik leggyorsabban növekvő gumiabroncs-gyártója bejelentette, hogy ultra nagy teljesítményű abroncsainak forgalma a tavalyi év azonos időszakához képest 67%-kal² bővült.
A termékcsalád kiváló teljesítménye is hozzájárult ahhoz, hogy a vállalat globális árbevétele a tavalyi év azonos időszakához képest 27,5, az előző negyedévhez képest 11,5%-kal nőtt. A vállalat a negyedév során 1110 milliárd von (1,09 milliárd dollár, 697 millió euró) árbevételt realizált, az üzemi nyereségkulcs 7,1% volt.
Ez a minden eddiginél magasabb árbevétel a Hankook Tire prémium gumiabroncs-technológiái iránti folyamatos kereslet mellett a gyengébb koreai vonnak és a gumiabroncs-árak emelkedésének is köszönhető. Mint Seung Hwa Suh, a Hankook Tire globális vezérigazgatója elmondta: “Iparágunkban továbbra is rendkívül éles a verseny, s az emelkedő olajárak is világszerte komoly hatással vannak a fogyasztók vásárlási terveire és döntéseire.
Komoly vízválasztóhoz közelítünk, ahol az olyan vezető új generációs gumiabroncs-gyártók, mint a Hankook Tire jelentős mértékben növelhetik piaci részesedésüket. Hírnevünk egyre jobb, elismerik termékeink minőségét és technológiánk kiválóságát, ugyanakkor termékeinket a versenytársakénál alacsonyabb áron kínáljuk. Jó pozícióban vagyunk.”
A Hankook Tire a kedvezőtlen piaci körülmények ellenére minden fontos régióban és üzletágban jól teljesített, a forgalmat nem befolyásolta negatívan a második negyedévben bejelentett áremelés.
A vállalat folyamatosan nagy figyelmet szentel a termékminőségnek, s erősebb kapcsolatot épített ki kiskereskedelmi partnereivel. Ennek is köszönhető, hogy az UHP üzletág árbevétele 67%-kal nőtt, s elérte a 116,5 milliárd vont (114,2 millió dollár, 73 millió euró). Az UHP abroncsok exportja Koreában 48,5%-kal volt magasabb a tavalyi év azonos időszakánál.
A forgalom Európában 30, Észak-Amerikában 15%-kal bővült. “Büszkén és örömmel állíthatjuk: folyamatos, gyors növekedést értünk el Európában, s ez különösen szép eredmény a rendkívül éles piaci versenyben. Az európai fogyasztók egyre jobban megbíznak a Hankook Tire márkában, egyértelműen pozitívan értékelik azon stratégiánkat, hogy kifinomult technológiát kínálunk elérhető áron. Hasonlóképpen elismerik a környezetbarát gumiabroncsok fejlesztésére fordított erőfeszítéseinket,” mondta Seung-Do Jin, a Hankook Tire ügyvezető-igazgatóhelyettese és az Európai Központ operatív igazgatója.