Már Japánban az új Biante
A Mazda Japánban piacra dobta az új Mazda Biante egyterűt
Az új egyterűt magas szintű kényelem, egyedi és sportos forma és kategóriájának legtágasabb utastere jellemzi
2008.07.17 08:30ma.huA Mazda Motor Corporation Japánban megkezdte az új fejlesztésű Mazda Biante értékesítését. A Mazda „magasított tetejű“ egyterűjének a napokban kezdődött meg az árusítása valamennyi Japánban található Mazda, Mazda Anfini és Mazda Autozam márkekereskedésben. A gyártó által javasolt kiskereskedelmi ár (bruttó) 2 199 000 és 2 650 000 jen között van az első kerékhajtású modellek esetében. Az előirányzott tervek szerint havonta 3000 új Biante talál majd gazdára a szigetországban.
A Biantét a japán piac sajátosságainak figyelembevételével fejlesztette ki a Mazda. A Binate ennek megfelelően letisztult, tágas és jól használható belsőt, illetve kimagasló menetteljesítményt kínál, egyedi, sportos stílussal ötvözve. A Biante a kategória leghosszabb és legszélesebb belső terét kínálja.
Az utastér nagyvonalú helykínálatában jelentős szerepet játszik a második üléssor „living mode“ funkciója, aminek köszönhetően az ülések igen tág határok között, akár 863 mm hosszúságú teret hagyva csúsztathatók előre-hátra. Annak érdekében, hogy az utastér maximális utaslétszám esetén is megfelelő kényelmet nyújtson a Biante mindkét oldalon nagy nyílást feltáró tolóajtóval rendelkezik, valamint alacsony padlóval, illetve igen sokrétűen használható ülésrendszerrel.
További különleges fejlesztések gondoskodnak a tiszta és kényelmes utastérről, köztük a „Nanoe Ion“ levegőtisztító rendszer és az Alleru Buster részecske szűrő, ami problémamentessé teszi az allergiában szenvedők utazását. A Biante külső formaterve az egyterű kategóriában is különlegesnek számít - a karosszéria kialakítása során kiemelt figyelmet szenteltek a kilátásnak, valamint az utasok számára biztosított térkínálatnak.
Mindezt erősítik az ívelt formájú belső design elemek, a nagyméretű oldalablakok, illetve a szintén nagyméretű háromszögletű ablakok az A-oszlopok tövében. A teljesítmény és a vezetési élmény tökéletesen illeszkedik a Mazda hosszú távú technológia fejlesztésének elképzelésébe – a Zoom-Zoom a Biante esetében is azt jelenti, hogy a fejlesztés során a sportos vezetés, a biztonság és a kényelem tökéletes összhangjára törekedtek.
Nagy szilárdságú acél használatával tették igen merevvé a karosszériavázat, ezzel is segítve a Biante első osztályú aerodinamikáját, csendes futását és kiemelkedő biztonsági színvonalát. A közvetlen befecskendezéses, feltöltő nélküli erőforrás kiváló környezetvédelmi jellemzőkkel rendelkezik, s alacsony üzemanyag fogyasztása ellenére izgalmas menetteljesítményt ígér. Az elektronikusan vezérelt, ötfokozatú automatikus váltómű már alacsony fordulatszámtól kiváló gyorsítási képességet biztosít.
Az újdonság fejlesztése során a kiemelkedő vezetési élmény, valamint a kategória élvonalába tartozó kényelem, csendesség és biztonság kombinálása volt a cél – ennek eredményeképpen a Mazda Biante vezetője is magáénak érezheti a Zoom-Zoom szellemiségét.
A Biante karosszériavázának megalkotásakor jelentős mennyiségű nagy szilárdságú könnyű acélelemet használtak, így a nagyméretű ajtónyílások ellenére a váz igen merev. Ennek eredménye a jó vezethetőség és a kiemelkedő gördülési minőség. Ugyanakkor a súlymegtakarítás kedvező üzemanyag fogyasztással is párosul Az egyedi fejlesztésű felfüggesztés elöl McPherson, hátul pedig több lengő karos rendszerű. A futómű kényelmes és biztonságos akár maximális utaslétszám esetében is.
Az elektrohidraulikus rásegítésű szervokormány precíz és természeteses visszajelzést ad a vezetőnek. A kormánymű áttételezése azonos a személyautókéval, megtartva azt a könnyed kezelhetőséget, amit az átlagos szedánok és még kisebb méretű járművek vezetői megszoktak Mind a négy keréknél nagyméretű féktárcsákat találunk. Ez a rendszer felel a megnyugtató és kiegyensúlyozott lassításért akár autópálya tempónál is.
Két erőforrás választható: az MZR 2.0L DISI (közvetlen befecskendezéses benzines) motor remek egyensúlyban tartja a nagy nyomatékot, a környezetbarát működést és az üzemanyag takarékosságot, az MZR 2.3L kiemelkedő gyorsító képességgel hívja fel magára a figyelmet. Az első kerék hajtású modellek elektronikusan felügyelt, ötfokozatú automatikus váltóművel készülnek. Az áttételezés jó gyorsító képességet biztosít kis fordulatról is, miközben a hosszú ötödik fokozat a kedvező üzemanyag fogyasztást szolgálja országúton és autópályán.
A 2.3 literes erőforrással szerelt modellek esetében a váltómű kézi kapcsolási móddal is rendelkezik a sportos vezethetőség érdekében. Az összkerék hajtáshoz négyfokozatú automatikus váltómű kapcsolódik. A Biante oldalszélben is stabil marad. Ez a D-oszlopok és egyéb területek formai tökéletesítésének, valamint a karosszéria, illetve az autó alját borító aero-elemek gondos megtervezésének köszönhető.
A Mazda Biante kategóriájában a legkedvezőbb légellenállási tényezővel rendelkezik: 0.30 (Cd) A kiemelkedően merev karosszéria, a vibrációt és zajt elnyelő elemek, a felfüggesztések megnövelt rezgéselnyelő képessége, valamint a tökéletesített abroncsfelépítés hatékonyan tartja távol az utastértől a gördülési zajokat.
A Biante emellett a kategória egyik legkisebb szélzaj szintjét is magáénak tudhatja, köszönhetően a külső tükrök és az A-oszlop tökéletesített formájának, a takaróelemek használatának, valamint az ajtók fokozott merevségének.