Sorompók, jelzőfények
Vasúti átjárók biztonságát javította GYSEV
Vasútvonalainak kéttucatnyi közúti átkelőjén javította a közlekedésbiztonságot sorompó felszerelésével vagy a jelzőfény izzójának és optikájának LED-esre cserélésével a GYSEV.
2013.08.28 12:06MTI
Nemsokára indul a 982 milliós uniós és hazai forrásokból finanszírozott projekt második szakasza, amelynek során diagnosztikai eszközöket szerelnek fel vonalaikon - hangzott el a társaság szerdai soproni sajtótájékoztatóján.
Kövesdi Szilárd vezérigazgató kiemelte, hogy közúti-vasúti kereszteződéseik Európa legbiztonságosabbjai közé tartoznak. Ugyanakkor tavaly nyolc, az idén eddig három ember halt ilyen kereszteződésekben történt balesetekben, ezért újabb, közel a most folyóval azonos értékű projektet készítenek elő - tette hozzá.
Megjegyezte: a balesetek első számú oka a közúti közlekedők figyelmetlensége; extrém esetként említette azt a néhány hónappal ezelőtti esetet, amikor egy vonat oldalának ütközött egy személyautó egy átjáróban. Gócza János projektvezető közkése szerint a LED-es jelzők felszerelése egymagában 50 százalékkal csökkenti a balesetek számát az átkelőkben.
Hozzátette: ha félpályás sorompót szerelnek fel, az 65, a két eszköz együttes használata 85, ennek kamerával kiegészítése 90 százalékos javulást hozhat. Utóbbi eszköz arra is alkalmas, hogy csökkentsék azoknak az eseteknek a számát, amikor a lezárt átkelőn átjutni próbáló járművezetők letörik a rudat.
A 22 helyen beépített új, LED-es fények jobban láthatóak és kevesebb áramot fogyasztanak, emellett nyolc helyen a meglevő fénysorompókat a fél úttestet elzáró csapórudakkal egészítették ki az átkelők felszerelését. Három kiemelten fontos helyen - a 86-os főúton Répcelaknál, a szombathelyi elkerülő út két pontján - bekamerázták az átjárókat.
Az eseményen elhangzott: a közbeszerzés heteken belül várható eredményhirdetése után járműdiagnosztikai berendezéseket is telepítenek a vasútvonalak mentén. Ezek feladata az lesz, hogy a távolból is ellenőrizhető legyen a szerelvények tömege, a tengelyek terhelése, a rakomány esetleges megcsúszása, vagy az úgynevezett hőnfutás, ami akkor következik be, amikor a szoruló fékek, vagy valamilyen deformáció miatt a forgó alkatrészek felhevülnek, és balesetveszélyessé válnak. Ilyenkor akár távvezérléssel meg is állíthatják a szerelvényt - közölték.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06