Az új Aveo Európában

Az Aveo az első modern "made in Europe" Chevrolet

Az új háromajtós Chevrolet Aveo júniusban kerül az európai márkakereskedőkhöz. Teljessé válik a Chevrolet sikeres kiskocsi-családja, hiszen az ötajtós modell már az év korábbi részében útnak indult.

2008.06.25 08:31ma.hu

Mindkét Aveo legfontosabb jellemzője a szembeötlő küllem, a színvonalas berendezés és a még hatékonyabb benzinmotorok választéka. Az 1.2-es, kétvezértengelyes gép teljesítménye 84 lóerő, az 1.4-esé 101. Az utóbbi automatával is kapható. Fogyasztásuk szerényebb lett, az alapmotoré például 14 százalékkal (MVEG standard). 

Az Aveo az első modern "made in Europe" Chevrolet. 2008-ban körülbelül 60 ezer darab készül belőle a varsói FSO összeszerelő üzemében, majd 2009-re eléri a gyártókapacitás az évi százezret. „Büszkék vagyunk, hogy európai vevőknek az Európai Unióban állítunk elő Chevrolet-modelleket", hangsúlyozta Wayne Brannon, a Chevrolet Europe igazgatója. 

„Az, hogy Lengyelországban készül az Aveo, növeli a Chevrolet gyártókapacitását, és segít nekünk kielégíteni a gyorsan növekvő igényt, rugalmasan reagálni az ügyfelek kívánságaira, csökkenteni a szállítás idejét és költségét." A varsói FSO üzem szorosan együttműködve a GM-mel gyártja a Chevrolet Aveót. A gyártás-szervezés alapjául a GM Globális Gyártórendszere szolgál, amelyre valamennyi folyamat legmagasabb minősége, a folytonos újítás, az alkalmazottak bevonása és a fokozott szabványosítás jellemző. 

Ehhez járul a szigorú minőségellenőrzés. A Chevrolet járműveknek régi hagyományuk van Lengyelországban. Az első modelleket még 1927. folyamán építették a varsói Wolska utcában. 1937-ben felvette a termelést a második gyártóüzem is, a Wola elővárosban. A GM jelentősen bővíti gyártókapacitását Közép- és Kelet-Európában, hogy kielégíthesse az ottani feljövő piacok igényét. 

Eric Stevens, a GM Europe gyártási alelnöke: "Ugyanazt a receptet alkalmazzuk, amely az elmúlt száz esztendőben világsikerhez segítette a céget - ott gyártjuk az autókat, ahol el is adjuk őket." Ukrajnában, ahol a Chevrolet piaci részesedése meghaladja a nyolc százalékot, közel 120 ezer jármű készült 2007-ben.


A legújabb példa a General Motors által 2008. március 20.-án Üzbegisztánban alapított közös vállalat, amely középtávon évi 250 ezer darab Chevrolet előállítására lesz képes. 2008. végén indul a hetvenezres kapacitású új GM üzem Szent-Péterváron. 

Ott a Chevrolet Captiva készül majd. Máris termel a GM-Avtovaz Togliattiban és a GM-partner Avtotor Kalinyingrádban. Kazahsztánban már 2007. júniusa óta gyárt Chevrolet személyautókat a GM másik partnere, az AziaAvto. Németországtól keletre a világ egyik leggyorsabban növekvő autópiacán fejleszt a Chevrolet. 

A Szovjetunió felbomlása után keletkezett, illetve függetlenségét visszanyert 29 államban évente közel 20 százalékkal nőtt az értékesítés - 2,5-ről hatmillióra. A Chevrolet, világszerte értékesített 4,5 millió autóval (2007) a világ harmadik legnagyobb márkája, csak 2003. óta van jelen Európában. Közép- és Kelet-Európában mindössze négy év alatt négyszázalékos piaci részesedést szerzett, sőt Oroszországban hétszázalékost. 

Európában összesen 82 százalékkal nőttek a Chevrolet eladások az elmúlt négy év alatt, és egyedül 2007-ben 457 ezer új autót értékesítettek. "Ez azonban még csak a kezdet," mondta Wayne Brannon, a Chevrolet Europe igazgatója. "2006-ban a portfoliónk még csak az összes kategória 28 százalékára terjedt ki, de típusválasztékunk bővítésével ezt 65 százalékra növeljük 2012-ig."


Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.