Egy stílusos kombi
Hyundai i30cw: új irányvonalak
Az ötajtós ferdehátú modellhez hasonlóan az i30cw kombi is ötvözi a stílusos használati értéket az elegáns kisugárzással, és azon vásárlókhoz szól, akik nem akarnak lemondani a bizonyított minőségről és megbízhatóságról, ugyanakkor valami újat szeretnének.
2008.06.19 08:52ma.huAz i30cw a kombik formatervezésének új irányvonalát követi. A vásárlók azon új nemzedékének inspirációjára készült, akik egy hagyományos kombi használati értéke mellett a rugalmasság és a stílus új szintjét keresik autójukban. Ahelyett, hogy a kombik hagyományos vonalvezetésénél maradt volna, a Hyundai úgy döntött, hogy a formatervbe a buszlimuzinok crossover elemeit is beolvasztja.
Az eredmény egy sokkal emocionálisabb autó, amely ötvözi a kisbuszok multifunkciós használati értékét a kombik elegáns kifinomultságával. Hasonlóan az i30 ötajtós ferdehátú változatához, az i30cw modellben is a Hyundai új, európai formanyelve testesül meg. A külsejét nézve a Hyundai megtartotta a ferdehátú modell különleges formai elemét a sportos, de nem agresszív orr-részben. A hangsúlyos első levegőbeömlők szinte természetes módon folytatódnak a motorházfedélben és az A oszlopokban. A határozott vezetésű, törés nélkül futó övvonal egyesíti a klasszikus arányokat.
Az i30cw utasterében a Hyundai a kategóriaelső kényelemre, funkcionalitásra és használati értékre helyezte a hangsúlyt, s mindezt ugyanolyan elegáns módon valósította meg, mint a karosszéria esetében. A dinamikus kifinomultságot minden utastéri elem estében alkalmazta, mint például a szellőzésnél és levegőcserénél, a világos, tágas belső térnél, a kényelmes üléseknél, illetve az intuitív ergonómiánál. Az i30cw méretei 4475 mm-es hosszúság, 1775 mm szélesség, és 1520 mm magassága tökéletesen megfelelnek a C szegmens kombijaival szemben támasztott méretelvárásoknak.
Emellett a hosszú tengelytávolság (2700 mm) is hozzájárul a tágas belső tér kialakításához. A nagyobb térben szabadabban lehet mozogni, optimális az ülések és a műszerek helyzete, illetve nő a kényelem. Az első és hátsó fej-, illetve lábtér egyaránt jóval meghaladja a kategória elfogadott átlagát. Hátul az i30cw kényelmes, kontúros üléseket, a legtöbb vetélytársnál nagyobb lábteret, illetve nagyszerű utastéri szellőzést kínál. Elöl az állítható magasságú ülések és a deréktámasz segíti az utazás kényelmét.
A nagy lábtér révén a vezető nagyon kényelmes üléshelyzetben élvezheti az autó vezetését. Az i30cw négy különböző felszereltségi szinttel lesz kapható. Már az alapmodellnek számító Classic szint is bőséges kínálatot nyújt: integrált audiorendszert (rádió, CD és MP3 lejátszó, USB és AUX csatlakozók), állítható magasságú vezetőülést, elektromos első ablakokat és aktív fejtámlákat.
A magasabb szintű Comfort felszereltségi szint emellett elektromosan állítható, fűthető és a karosszéria színére fényezett külső tükröket, kulcs nélküli nyitást, a vezetőülésen deréktámaszt, első ködlámpákat és automata klímaberendezést is kínál.

A sportosabb Style verzió 16 colos könnyűfém keréktárcsákkal, 205/55 R16-os abroncsokkal és guminyomás-figyelő rendszerrel érkezik. A legfelső kategóriát képviselő Premium felszereltség nevének megfelelően az összes előbbi extra mellett menetstabilizáló elektronikát (ESP), fényre sötétedő belső visszapillantó tükröket, pakolássegítő rendszert és esőérzékelős ablaktörlőt is tartalmaz.
A többi Hyundai modellhez hasonlóan az i30cw-ben is nagy hangsúlyt kapott a használati érték és a praktikum. A felszereltségi szinttől függően napszemüvegtartó, pohártartó, középkonzolba kialakított tároló rekesz, könnyen elérhető, ajtóba integrált térképzsebek, hátsó zsebek, a középső kartámaszban kialakított rekesz, valamint a hátsó pohártartók révén tovább növelhető az utasok kényelme.
A tágas kesztyűtartót a klímaberendezés hűti. Hátul a csomagtér roló szériatartozék, míg a térelválasztó háló opcióként kérhető. Az i30cw emellett a használati értéket javító további jellegzetességei például az i-pod csatlakozó, a hátsó középső kartámasz, az első ülések hátuljára szerelt asztalkák, a tetősín és csomagtér hálók. A két benzines és három dízelmotor, valamint a hozzájuk kapcsolódó manuális és automatikus sebességváltók révén az i30cw gyakorlatilag valamennyi elvárásnak képes megfelelni a hajtáslánc terén.
Az alapmodellben a vadonatúj, teljes egészében alumíniumból készült 1,6 literes Gamma-erőforrás ad le 122 lóerőt és 154 Nm-es nyomatékot, míg a csúcsmodell 2,0 literes Beta II erőforrása 143 lóerős, nyomatéka 186 Nm. Mindkét benzinmotor tizenhat szelepes és CVVT, folyamatosan változó szívóoldali szelepvezérlési technológia dolgozik bennük. Ami a dízeleket illeti, az új 1,6 literes CRDi rendelhető 90 lóerős (235 Nm) és 115 lóerős (255 Nm) kivitelben.
A csúcsot a 2,0 literes CRDi jelenti, amely magával ragadó, 140 lóerős teljesítményt nyújt, nyomatéka pedig 304 Nm. Mindkét dízelmotornál változó geometriájú turbófeltöltőt (VGT), alacsony súrlódású kiegyensúlyozó tengelyt, illetve nagynyomású közös nyomócsöves dízeltechnológiát alkalmazott a Hyundai a motorból származó zaj és rezgés csökkentése érdekében.
Annak érdekében, hogy megfeleljenek az új, szigorú környezetvédelmi előírásoknak, az i30cw dízelmotorjait DPF-fel (részecske-szűrő) látta el a Hyundai.