Egy népszerű modell Európában

A Zoom-Zoom szellemiség megtestesítője, a Mazda3

A Mazda sikeres múltra tekint vissza az alsó-középkategóriás járművek gyártása terén: a 323-as a mai napig a cég legsikeresebb járművének tekinthető, hiszen kizárólag Európában több mint 1,9 millió példány kelt el belőle.

2008.06.10 09:10ma.hu

2003. szeptemberében mutatkozott be a Mazda3, a kompakt családi autók negyedik, teljesen új generációja, mely magában hordozza elődeinek valamennyi előnyös tulajdonságát. A modellcsaládnak szüksége is van a kidolgozott részletekre, hiszen a C-szegmens a piac egyik legjelentősebb, legfontosabb és egyben legnagyobb versenyképességet követelő kategóriája, melynek szereplőiből tavaly Európában megközelítőleg 3,3 millió jármű talált gazdára – ez több, mint húsz százaléka a teljes személyautó-piacnak. 

Számtalan kiemelkedő tulajdonságainak – élvezetes vezethetőség, megnyerő formaterv, kiváló minőség – köszönhetően a Mazda3 jóval több, mint a 323-as ígéretes és sikeres utódja; remek képességei magában hordozzák az elsöprő sikert. 2005. márciusában, mindössze 17 hónappal a hivatalos premier után a Mazda3 minden idők legjobb értékesítési hónapját produkálta – felülmúlva a sikeres előd, a 323-as addigi európai rekordját; mindezt a modell életciklusának jóval korábbi szakaszában. 

De mindez csupán a kezdet volt: 2007 közepére a Mazda3 a Mazda legnagyobb példányszámban eladott európai modelljévé lépett elő – az év végére elért, 96 000 darabot meghaladó értékesítés a kompakt kategória 2,5 százalékos piaci részesedését jelenti. Bemutatása óta megközelítőleg 222 000 Mazda3 talált gazdára – bár a Mazda “csodagyermekének” népszerűsége nem csupán Európára jellemző. A világpiacra való megérkezése óta (2003. augusztus és 2007. április között) a Mazda3-ból a világon összesen 920 000 darabot szereltek össze, miközben a kereslet oly mértékben növekedett, hogy a Mazda Ujina No.2 üzemegységben (Hiroshima) 2007. júniusában meg kellett növelni a gyártási kapacitást. 

Az Európában futó Mazda3-asok jelentős része a klasszikus kompakt formát és az 1.6-os benzinmotort párosítja. Ez egyben azt is jelenti, hogy az európai piac számára az ötajtós ferde hátú változat számít a népszerűnek, noha a kínálatban emellett megtalálható az elegáns négyajtós kivitel is. Ezt támasztják alá az értékesítési statisztikák is: a 2007-ben értékesített Mazda3-asok közül Olaszországban 97 százalék volt az ötajtós változat piaci részaránya. Ugyanez az adat Franciaországban 96, az Egyesült Királyságban 90, Németországban 84, Spanyolországban pedig 69 százalék – tavaly összességében a Mazda3 értékesítése során közel 80 százalékot képviselt a ferde hátú változat.


A motorok tekintetében a benzines erőforrások számítanak népszerűbbnek: 2005-ben a vásárlók 70 százaléka döntött MZR aggregát mellett. Ugyanezen vásárlók 71 százaléka választotta az MZR 1.6-os erőforrást – nem meglepő, hiszen e remek vezetési élményt kínáló, 105 lóerős benzines méltó képviselője a Zoom-Zoom szellemiségének. 

Nem csak a vásárlók száma jelzi a Mazda3 népszerűségét – akárcsak a Mazda6, a Mazda3 is világszerte kivívta az iparág elismerését. 2004-ben a modell a kompakt kategória legnagyobb nevével került azonos súlycsoportba, amikor az Év Autója választáson a második helyen végzett, a VW Golffal azonos pontszámmal. 

Emellett számos nemzeti díjat is nyert a 3-as, köztük a Dán, a Horvát, a Cseh, a Kanadai és a Török Év Autója címet. 2006. áprilisáig a Mazda3 összesen 65 neves vásárlói és szakmai díjat hódított el, például olyan rangos megmérettetésekben, mint a 2004-es, az Auto Week által szervezett, Amerika Leggazdaságosabb Autója címért folyó verseny.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.