Nincs meg az uniós átlag

Csökkentenék a veszélyes áruk fuvarozásának kockázatait

Egyeztetésre hívta a veszélyes rakományok biztonságosabb vasúti fuvarozásában érdekelt hazai kormányzati, szabályozási és szakhatósági szervezetek, valamint a fuvarozó vállalatok vezető képviselőit a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület.

2012.10.28 09:44MTI

Az egyesület közleménye szerint a szakemberek arra igyekeznek megoldást találni az október 30-án Budapesten megrendezendő fórumon, hogy hogyan lehet a veszélyes áruk fuvarozásával kapcsolatos kockázatokat többletköltségek és a vonatok menetidejének növekedése nélkül csökkenteni.

Magyarország vasúti pályahálózatán évente mintegy 40 millió tonna áru halad át, ennek csaknem 15 százaléka, 6 millió tonna minősül veszélyes, például maró, gyúlékony vagy környezetkárosító rakománynak. Jelenleg a vasúti a legbiztonságosabb fuvarozási mód, mert a közúti szabálytalanságok gyakorisága 10 százalék, a vasútiaké 6 százalék - tájékoztatott az egyesület.

Veszélyes áruk vasúti fuvarozása során az elmúlt időszakban nem történt olyan baleset, amely emberek egészségére vagy a környezetre súlyos következményekkel járt volna. Az adatok ugyanakkor azt mutatják, hogy Magyarország ezen a területen még nem érte el az Európai Unió átlagát és az ellenőrzések is arra figyelmeztetnek, hogy tovább kell csökkenteni a meglévő kockázatokat - hívta fel a figyelmet a HUNGRAIL.

A 2006-ban Magyar Vasúti Egyesülésként megalakult HUNGRAIL 2012 második felétől kezdve egyesületi formában látja el a hazai vasúti személyszállítási és árufuvarozási ágazat szakmai érdekképviseletét. Húsz tagvállalatának árbevétele eléri az 570 milliárd forintot.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.