Zöld pokol
E-autó teszt a Nürburgringen
Sabine Schmitz autóversenyzőnő tesztelte a Siemens motorokkal szerelt Furtive eGT e-sportkupét a Nürburgring északi hurkában.
2012.10.20 14:37ma.huEz a „zöld pokol”-ként emlegetett pálya a sportkocsik nemzetközileg elismert végső teljesítménypróbájának helyszíne, például a francia Exagon Motors járműve ebben, a kanyarokban gazdag, 20 km-es hurokban 240 km/óra csúcssebességet ért el.
A Siemens és az Exagon több éve tartó együttműködése az e-autók ismert Andros jégversenyéhez kapcsolódik. A két cég 2013-tól (kis) szériában tervezi gyártani a Furtive eGT-t.

Az e-autók csendesek és alig bocsátanak ki károsanyagot, de eddig nemigen rendelkeztek sportos külsővel, mivel a fejlesztések a vezetési komfort, a menetdinamika és a környezetvédelem szempontjainak összehangolására törekedtek.
A Siemens központi kutatórészlege, a Corporate Technology fejlesztette ki a Furtive eGT hajtás-láncát, és építette meg a prototípust, ezt a know-how-t a Drive Technologies divízió pedig saját termék-tapasztalatával ötvözte. A kocsiba épített, mindössze 52 kg-os motor a piacon kapható termékek között az egyik legcsendesebb és legkompaktabb. A Nürburgringen 125 kW-os teljesítményt adott le; ezt 148 kW-ra fogják növelni. A nagy térfogati teljesítménysűrűséghez 97%-os hatásfok járul.
Két ilyen motorral szerelve a jármű 296 kW (402 LE) teljesítménnyel rendelkezik, amelynek köszönhetően 3,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, végsebessége pedig 287 km/óra versenypályán. (Közutakra szánt járműben a csúcs 250 km/órában lesz elektronikusan korlátozva.) A hatósugár, a sebesség és vezetési stílus függvényében 400 km is lehet tisztán villamos üzemben. Az opcionális „Range Extender" (belső égésű motor) és 25 l-es üzemanyagtartály beépítésével viszont 800 km-nél is többet meg tud tenni egy feltöltéssel. A Furtive eGT érdekessége még a háromfokozatú váltó, amely jól harmonizál a Siemens gyors kapcsolásra vonatkozó szabályozási stratégiájával.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06