Ez a Scirocco nem utcára való

Egy érdekes tanulmány: Scirocco GT24

A hagyományosan immár több mint két évtizede megrendezett VW GTI találkozó a Wörthersee tónál, idén is tartogat különlegességeket. Mert bár az AUDI igazán beleerősít két új prototípusával, az egyedi A3-mal és a TT Clubsport-tal, a Scirocco GT24 első látásra nem viccel.

2008.05.23 19:52ma.hu

A teszt sem várat sokára, hiszen ezzel a GT24-el áll rajthoz a gyári csapat a Nürburgingen. Érdekes, hogy bár a Scirocco alapváltozata sem egy unalmas típus a gyári családban, de a GT24 igencsak el kíván ütni „testvérétől”. Az egy dolog, hogy a motorháztető nyílásai, a szélesítések és légterelők a versenypályák hangulatát idézik, de a lényeg, a teljesítmény, valóban ütős, hiszen a TFSI turbómotor 325 lóerővel repíti a verdát. A megállásról (lehet ezzel megállni?)a 362 mm-es első és 255 mm-es hátsó tárcsák gondoskodnak.


A GT24 180 kilogrammal kevesebbet nyom utcai tesójánál, ami hagyján. De a belső tere... Egyszerűbb leírni mi maradt benne, mint azt, hogy mit dobáltak ki belőle. Nézzük csak. Egy öt pontos Recaro ülés, bukócsövek, egy szögletes kormány, és pár darab kapcsoló. Váltókar? Felesleges, hiszen a kormány mögött elhelyezett két fül elég a szekvenciális kapcsolású váltó működtetéséhez.


Vajon meg fogják végül építeni? Nem esküszünk meg rá, hogy ezt a típust autóversenyzésre tervezik, de a gyártó azt mondja, hogy a GT24 hasonlítani fog a Scirocco „ R” kiadására. Ha csak fele ennyire lesz brutális, mi már akkor boldogok leszünk.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.