Tartani tudják a 2013-as bevezetést
Új alvállalkozóval folytatódik a BKK-s Futár-projekt
Új alvállalkozóval folytatja a Futár (Forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer) projektet a Budapest Közlekedési Központ (BKK), így a 2013 nyári bevezetést is tartani tudják a csúszások ellenére.
2012.07.11 13:50MTIVitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója szerdai sajtótájékoztatóján azt mondta, a munka az alvállalkozó cseréje és a struktúra átalakítása miatt csúszott, és bár viták most is vannak, de mindenki a Futár minél előbbi megvalósításában érdekelt. A vezérigazgató elmondta, négymilliárd forintos uniós támogatással és 6,7 milliárdos összköltséggel valósul meg a beruházás, amelynek része, hogy mind a 2295, felszínen közlekedő BKV járműre GPS jeladót szerelnek, 257 köztéri kijelzőt telepítenek, amelyek pontos tájékoztatást adnak a járat érkezésének időpontjáról, illetve egy új forgalomirányító szoftvert is programoznak, amely kezelni tudja a beérkező információkat.
A HÉV-, illetve a metróvonalakat egyelőre nem vonják be a projektbe, mert a kötött pályás járműveket a vasúti biztosító berendezés vezérli; az 1-es és 3-as vonalon ezeket csak a felújítás után lehetne az új rendszerrel összekötni. A járműveken a legrégebbi utastájékoztató rendszereket lecserélik, illetve a rendszer képes lesz arra is, hogy átprogramozza az utastájékoztatót, az irányjelző kijelzéseit. Ezzel kapcsolatban Vitézy Dávid jelezte: nem manuális, hanem a GPS jelek alapján automatikus lesz a rendszer, az utastájékoztatón mindig helyesen szerepel majd a következő megálló neve.
Új kommunikációs rendszert is telepítenek, amely a BKV belső kapcsolattartását könnyíti meg, minden járműben lesz egy SIM-kártya, és 3G alapú adatátvitel lesz a járművek és a központ között. Ezzel együtt egy lámpabefolyásoló programot is telepítenek, amely 30 csomópontban képes a szabad jelzést módosítani, hosszabbítani.
A beérkező adatokat a BKV a menetrendek aktualizálásához is fel fogja használni. Okostelefonokra is készítenek egy alkalmazást, amely pontos adatokat szolgáltat a járművek érkezési idejéről. A forgalomirányításban is jelentős előnyök származnak majd a beruházásból, mivel a forgalmi zavarokra azonnal tud reagálni a BKV. Vitézy Dávid elmondása szerint egy nap 7-800 forgalmi zavar van.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06