Az i10 már Magyarországon is kapható
Íme egy újabb népszerű mini autó a Hyundaitól
Amikor 2007 év végén Bolognában debütált a Hyundai i10, talán kevesen gondolták, hogy a letisztult formák, és az igényes egyszerűség képes lesz egyszerre több korosztályt is meghódítani. A tapasztalat pedig ezt mutatja.
2008.05.20 09:20ma.huA Hyundai i10-es modell tervezésénél, az elgondolás alapja egy egyszerű, modern, valamint dinamikus külső, egy jól felszerelt kiegyensúlyozott belső térrel párosítva. Hasonlóan az i30-hoz, az i10-es modell tervezésénél is az európai ízlésvilágra helyezték a hangsúlyt.
Az i10 elsődleges célcsoportja az első autójukat vásárló fiatalok, valamint azon családok, akik a háztartásukba második autót szeretnének, illetve azon 50 év feletti, jó egzisztenciával rendelkező házaspárok, akiknek nincs gyermekük. Az i10 a Hyundai új, egységes és elegáns tervezői formanyelvének jellegzetes modellje. A felfelé ívelő hátsó övvonal, a letisztult és áramvonalas karaktervonalak, valamint az áttetsző méretes lámpatestek az egyedi megjelenésű hűtőráccsal együttesen eredményezik az új i10-es modell különleges és harmonikus megjelenését, amely az i30-as modell jellegzetességeit idézik.
Az „i” világhoz való tartozását mi sem bizonyítja jobban, mint az első- és hátsó lökhárítók, a hangsúlyos első levegőbeömlők, valamint a háló kialakítású hűtőrács. A sportos és elegáns megjelenést az új 14 és 15 colos könnyűfém keréktárcsák egészítik ki, amelyek igény esetén rendelhetőek a modellhez.
Az i10-es modellt a kezdetektől fogva olyan városi autónak tervezték, hogy öt felnőtt is kényelmesen elférjen benne. A csomagtér befogadóképessége 225 liter alaphelyzetben, amely vezető szegmensében és egyaránt elegendő rakteret biztosít mind a gyerekhordozónak, utazótáskáknak, mind pedig akár a hétvégi bevásárlásnak.
A prémium felszereltségi szinthez elektromos dönthető és mozgatható napfénytető, hátsó légterelő, bőrborítású kormánykerék és sebességváltó gomb, távirányítású központi zár, valamint 2 DIN méretű RDS képes CD lejátszós audio rendszer tartozik közvetlen i-Pod csatlakozással, amely az alapfelszereltség része.
Ejtsünk pár szót a motorról is, melynek kapcsán óriási elvárásaink nem lehettek, hiszen ez a kategória nem a dübörgő lóerőkről, és a pár másodperc alatt 100km/h-ra gyorsuló paripákról szól. De ez így is van rendjén.
Az i10-es modell a teljesen új négyhengeres benzinmotorral vagy dízel verzióval rendelhető, akár négysebességes automata váltóval is. Az új 1,1 literes három hengeres CRDi dízel motor 75LE teljesítménnyel és 153Nm-es nyomatékkal a gyártás kezdetétől elérhető. Mind az új 75 LE teljesítményű 1,2 literes benzinmotor, mind pedig az 1,1 literes és 64 LE teljesítményű motor maximálisan környezetkímélő.
Mind a három modell eléri, és túl is teljesíti az érvényben levő emissziós elvárásokat. Az összes motor négyszelepes DOHC technológiára épül korszerű szívórendszerrel és könnyűfém motorblokkal. Az 1,1 literes dízel motor az ötsebességes manuális váltóval 4, 3 literes átlagfogyasztást eredményez, amelynek szén-dioxid kibocsátása 114g/km.