További két olaszországi gyárát zárhatná be a Fiat

Sergio Marchionne: autókat gyártó vasipari munkás vagyok

A Fiat-Chrysler csoport és az autóipar helyzetéről nyilatkozott Sergio Marchionne a részben az Egyesült Államokba költözött torinói autógyár vezérigazgatója a Corriere della Sera olasz napilapban.

2012.02.24 11:51MTI

"Autókat gyártó vasipari munkás vagyok" - jellemezte önmagát az Olaszországban született, kanadai állampolgárként Svájcban élő, de többnyire a detroiti Chryslernél tartózkodó Sergio Marchionne topmenedzser, 2004 óta a Fiat, 2009-tôl a Chrysler vezérigazgatója.    

A Corriere della Sera címoldalán kezdődő interjúban Marchionne mindenekelőtt azt hangsúlyozta, hogy az "olasz gyárakat csak akkor lehet megmenteni, ha képesek lesznek Amerikába exportálni".    

A Fiat Auto decemberben zárta be a szicíliai Termini Imerese gyárát. A termelés öt helyszínen, (Mirafiori, Cassino, Atessa, Melfi, Pomigliano) folytatódik.  Marchionne szerint, ha az olasz üzemek nem lesznek versenyképesek, a Fiat további két olasz gyárat adhat fel.    

Marchionne hozzátette, 2004-ben azzal a feladattal bízták meg, hogy mentse meg a csőd szélén álló torinói autógyárat. "Ez sikerült. A következő lépés a nyereségesség megteremtése volt. A Fiat és a Fiat Industrial a tavalyi évet 4,1 milliárd euró haszonnal zárta" - hangsúlyozta Marchionne. Ami a Fiat-Chrysler jövőjét illeti, a vezérigazgató szerint a Fiat az amerikai vállalat  száz százalékos tulajdonosa lesz vagy a két autógyár egyesül.    

Marchionne szerint a egyre újabb autótípusokat piacra dobó európai versenytársak stratégiája téves, csak pénzt veszítenek, "az európai autópiacon legalább 2014-ig alacsony lesz a kereslet". Ezért csökkentette a legnagyobb olasz Fiat-gyár, a torinói Mirafiori a gyártást évi 58 ezer darab járműre.          

A Corriere felmérése szerint a Fiat munkaköltsége Olaszországban 26 euró per óra, az Egyesült Államokban 38, Brazíliában 11, Szerbiában alig több mint 4 euró.      

Marchionne tagadta, hogy az olaszországi Fiat-gyárakból eltávolították volna a Fiom vasasszakszervezet munkásait, akik nem írták alá a munkaidőemelésről a többi érdekképviselettel szignált ágazati megállapodást. "A szakszervezetek nem parlamentek" - fogalmazott Marchionne. Ezzel egy időben az olasz bíróság jogtalannak ítélte meg három Fiat-munkás és Fiom-tag 2010-ben   történt elbocsátását a basilicatai Melfi gyárából. A Fiat fellebbezett.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.