Az amerikai kultúra egyik jelképe
"Baseball, hot dog, apple pie és Chevrolet"
Századik születésnapját ünnepelte az amerikai kultúra egyik jelképévé vált legendás autómárka, a Chevrolet.
2011.11.03 21:34MTIA gyártó az eladott kocsik számát tekintve a negyedik helyen áll a világon. Az ikonná vált Camaro és Corvette modellek építője ma külföldön is minden eddigit felülmúló lendülettel igyekszik terjeszteni a márkát.
Az 1970-es években a csoport a következő jelszóval népszerűsítette járműveit: "Baseball, hot dog, apple pie és Chevrolet". Ezek mind tipikusan amerikai dolgok és ikonok. A Chevrolet olyan kocsi, amely "praktikus", "elérhető" és "bizonyos értékeket testesít meg". Szinte minden amerikai családnak van - vagy volt valamikor - egy Chevroletje - idézte az AFP az évforduló alkalmából Michelle Krebsnak, az edmunds.com szakportál elemzőjének szavait.
A több mint 700 dalban megénekelt "nagyon amerikai" Chevrolet kocsikból egy évszázad alatt 209 millió darabot adtak el. A cég mégis egy európai nevét viseli: Louis Chevrolet Svájcban született, kivándorlása előtt sokáig Franciaországban élt, és korábban autóversenyzőként szerzett hírnevet.
A gyár létrehozásához 1911-ben társult vele William Durant, aki néhány évvel korábban megalapította a General Motors céget. Miután onnan pénzügyi problémák miatt távoznia kellett, Durant arra számított, hogy új társának autóversenyzőként szerzett hírneve jól kamatoztatható lesz a cég számára.
Detroit városában együtt építették meg a Series C Classic Six nevű első, elegáns Chevrolet luxuskocsit, amely az akkor igen tekintélyes 105 kilométeres sebességet is képes volt elérni. 2150 dollárba került, ami ma 50 ezer dollárnak felelne meg. A cég igazi lendületét azonban az 1914-es Model H adta meg, amelyet az első tömegtermelésű típus, a Ford T versenytársának szántak.
A két konstruktőr között ettől fogva állandó volt a konkurencia. A legendás márkák hűséges vásárlói természetesen leszólták a másik modelljeit. "Egy Chevrolet Camaro után annak tulajdonosa soha nem vásárolt Ford Mustang kocsit, és viszont" - jegyezte meg az edmunds.com elemzője.
Mai választék
A mai választék igen széles, a Sonic és a Spark városi kiskocsiktól a luxus terepjáró Equinox Silverado autón át a vegyes hasznosítású, teherszállításra is alkalmas pickup típusig. Az amerikai piac tekintélyes részével rendelkező Chevrolet ma arra törekszik, hogy világszerte vezető márkává váljon.
A cég kezdettől fogva exportálta járműveit Európába és Dél-Afrikába. Kínában első márkakereskedése 1921-ben kezdte meg tevékenységét. Az Egyesült Államokon kívül először 1924-ben épült Chevrolet autógyár, nevezetesen Koppenhágában.
Az új cél azonban ennél többet jelent. A Chevrolet az utóbbi tíz évben kifejezetten olyan amerikai világmárkává kíván válni, mint az Apple, a Coca-Cola vagy a Disney - erősítette meg az évforduló alkalmából Tom Wilkinson, a cég egyik kommunikációs illetékese. Wilkinson szerint a Transformers: a bukottak bosszúja című sci-fi film, amelynek egyik személyisége sárga Camaróvá változik, sikerrel népszerűsítette a márkát a fiatalabb korosztály soraiban, főleg Európában és Ázsiában.
Ma már a cég az eddigi sikerekre építve világszerte ugyanazokat a modelleket kívánja forgalmazni. Így például a Malibu ma mindenütt kapható. A Chevrolet nagy figyelmet fordít Kínára és már régóta jelen van Dél-Amerikában, most pedig India és Oroszország piacainak meghódítására készül - mutatott rá Michelle Krebs.
2009-ben a Chevrolet Sanghajba helyezte át nemzetközi műveleteinek központját. Ugyanebben az évben Kína vált a cég harmadik legnagyobb piacává - közvetlenül az amerikai és a brazil mögött.
Tavaly világszerte összesen 4,26 millió Chevrolet személyautót és pickupot adtak el, többet, mint előzőleg bármikor, ám az idei év eddigi forgalma szerint 2011-ben még ezt a számot is felülmúlhatja a cég - jelentette ki Chris Perry kereskedelmi igazgató.
Kapcsolódó írások:
- Halál az M5-ösön - Fejre állt a Chevrolet
- Európa kedveli a Chevrolet-t, idehozzák hát a gyártást
- Túraautó-vb: a Chevrolet diadalmaskodott, Michelisz ütközött
- Videókkal! Így faragtak szörnyeteget a Chevrolet SS-ből!
- Kilencvenegy év után lett elege partneréből a Chevroletnek
- Különválik az Opel és a Chevrolet márka
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
- 12:22 Elismerné a Krím félszigetet Oroszország részeként az USA - Bloomberg
- 10:49 Elkészült a TAL vezeték bővítése, Csehországnak nincs szüksége orosz kőolajra
- 8:37 Szívműtéten esett át Nyilasi Tibor
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06