Itt az új Citroen

Előkelőséggel átitatott, dinamikus és elegáns stílus: Citroen C5

Itt a Citroen új zászlóshajója, a C5-ös. Impozáns méretek, dinamikus motor, és az igazi franciásan elegáns stílus: ezek teszik jellegzetessé a limuzinok felső osztályának stílusos tagját.

2008.04.08 08:20ma.hu

A vezető a figyelem középpontjában

Az új C5-ben minden azt a célt szolgálja, hogy a vezető az útra összpontosíthasson. A mozgás élményét dicsőítő vezetőhelyen a kezelőszervek ergonómiája alaposan átgondolt. A kényelmes és intelligens módon támogatott vezetés elősegítése érdekében a használat során az üléstípusoké és a fedélzeti technológiáké a főszerep.

Energiát sugárzó vezetőhely

Akár méreteiről, akár formáiról legyen szó, az új C5 utastere, és különösen a vezetőhely ugyanarról a mozgás iránti szenvedélyről, az energia ugyanolyan kifejezéséről árulkodik, miközben a repülőgépek világára utaló jeleknek se szeri, se száma. A műszerfal általában vízszintes és harmonikus elrendezése könnyedebbé teszi tömegét, hiszen dinamikussá és légiessé varázsolja. A szétterjesztett szárnyakra emlékeztető szellőzők a műszerfal mérőóra blokkjának két oldalán találhatók, s így tovább finomítják azt. A volánhoz ülve ezek az elemek mind csak fokozzák az új C5 külső formavilága által sugallt lendületességet.

Példaértékű üléskomfort

A különféle igények kielégítése érdekében az új C5 kétféle első ülést kínál, melyek a felszereltségi szinttől vagy a választott üléshuzattól függően állnak rendelkezésre. Ezek:

- a "Komfort" ülések, melyek vonalvezetése a kényelmet és a fesztelenséget idézi, illetve - a határozottabb vonalvezetésű és tartású "Dinamikus" ülések, melyek a vezetési élményt elevenítik meg.

Az elektromos változat számtalan beállítási szintet kínál. Formájából adódóan a fotel jellegű ülés "egy testet alkot a benne ülő személlyel", mivel a különböző ergonomikus beállítási lehetőségeknek köszönhetően minden testalkathoz képes igazodni.

Az elektromos változat egy olyan felszerelést is tartogat, amely ebben a szegmensben először jelenik meg: a háttámla felső részének dőlésszöge állítható, amely így rendkívül ergonomikus testtartás felvételét teszi lehetővé, miközben a felsőtest felső részének is tökéletes tartást biztosít. Ennek köszönhetően a vezető a nélkül döntheti meg a háttámlát, hogy vállai eltávolodnának az üléstől, míg az utas egy pihentetőbb testtartást vehet fel a nélkül, hogy szemét levenné az útról.

Ugyanennél az elektromos változatnál a vezetőülés "masszázs" funkcióval is felszerelhető. A háttámlán derékmagasságban található (és a deréktámasz beállítására szolgáló motorhoz kapcsolódó) funkció egy felülről lefelé irányuló, és gondosan megtervezett ciklusok szerint ismétlődő mozgással biztosítja a pihentetést és a felfrissülést. Ez a felszerelés szisztematikusan a "fűthető ülés" funkcióhoz kapcsolódik.

Igaz ugyan, hogy az ülésmagasság fontos jellemzője a vezetendő limuzinnak - a limuzinnál 280 mm elöl és 292 mm hátul -, azonban az ülések típusa is nagyban hozzájárul a kényelemhez és a jó közérzethez.

Bővebb részleteket ide kattintva olvashat.

prev[2/2]
  1. Az új Citroën C5
  2. A vezető a figyelem középpontjában

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.