"Egy elhatározás testet öltött"
Letették az új Audi-gyár alapkövét
Letették az Audi új győri gyárának alapkövét; az üzemben 2013-tól évi 125 ezer jármű készülhet. Az új győri gyár indításával a mostani csaknem 6500-as létszám újabb 2100 munkatárssal bővül.
2011.07.07 19:47MTIOrbán Viktor miniszterelnök az eseményen kiemelte: ezzel a befektetők "rendkívül hízelgő ítéletet" mondtak ki, azt üzenve, hogy "a magyaroknak van jövőjük". Orbán Viktor az új üzem csütörtöki alapkőletételi ünnepségén hangsúlyozta, a cég olyan, amilyennek Magyarországot látni szeretnénk: világos, hogy van jövője, duzzad az erőtől, modern, termel, és sok-sok magyar embernek ad munkát.
A miniszterelnök megjegyezte: az alapkőletétellel "egy elhatározás testet öltött", márpedig "sem Magyarország, sem az Európai Unió nem fog megújulni szavakból".
Orbán Viktor kiemelte: nem segélyekre, nem hitelekre, hanem munkahelyekre van szükség.
Méltatta, hogy a gyár szakképzési programjának köszönhetően a győri üzemben szakmunkások is "készülnek" majd, olyan emberek, akik a megszerzett ismeretekkel bátran vághatnak neki szakmai pályájuknak. Az urnát Rupert Stadler, az Audi AG igazgatóságának elnöke és Orbán Viktor miniszterelnök, Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter, Frank Dreves, az Audi AG termelésért felelős igazgatótanácsi tagja, az Audi Hungaria Motor Kft. felügyelőbizottságának elnöke, Thomas Faustmann, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke és Borkai Zsolt, Győr polgármestere helyezte el csütörtökön, az új üzemegység helyén.
A korábban jelzett 1.800-nál háromszázzal több, 2.100 munkahelyet teremt Győrben az Audi - jelentette be az ünnepségen Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke. Közölte: arról is döntés született, hogy Győrben saját présüzemet állít fel a járműgyártó.
Az új győri üzem - Ingolstadt, Neckarsulm és Brüsszel mellett - az Audi negyedik olyan telephelye lesz, amely a teljes gyártási folyamatot elvégzi - tette hozzá. Beszámolt arról, hogy az elmúlt 18 évben Győrött 20,5 millió motort és 530 ezer autót gyártott az Audi.
Emlékeztetett arra, hogy a cég 2020-ig szóló stratégiájában célként jelölték meg az évi kétmillió autó gyártását. Magyarország mindig is stabil és megbízható partner volt, amely újra és újra saját erőből tudott talpra állni - húzta alá.
Rupert Stadler köszönetet mondott a parlamentnek, a kormánynak és személyesen a miniszterelnöknek, amiért kezdettől fogva nagyon nyitott, a mély bizalmon alapuló tárgyalásokat folytathattak. A kormányfő és a cégvezető tavaly szeptemberben jelentette be, hogy a járműgyártó cég 900 millió eurós fejlesztést hajt végre a nyugat-magyarországi telephelyen, ez közvetlenül 1.800-zal növeli a munkatársak létszámát. (A tavalyi év utolsó napján 6.422-en dolgoztak a gyárban, közülük 6.138-an munkaszerződéssel.)
Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter három hónappal később közölte, hogy az Európai Unió kiemelt közérdekre hivatkozva jóváhagyta a beruházásban érintett Natura 2000 területek átminősítését, zöld utat adva ezzel a fejlesztésnek.
Az Audi-fejlesztés 11,2 milliárd forintos állami támogatást kap.
Becsey Zsolt külgazdaságért felelős államtitkár csütörtökön elmondta: a kormány rövid időn belül jóváhagyhatja a VW-csoporttal kötendő kiegészítő megállapodást, amellyel az Audi új győri gyárának beruházási értéke jóval meghaladja az 1 milliárd eurót. A kiegészítő megállapodásban szerepel az is, hogy úgynevezett második szakaszként elindul egy présüzem építése is, oda a német fél minimum 300 ember foglalkoztatását is vállalta - mondta az államtitkár. Így a korábban jelzett 1.800-nál háromszázzal több, 2.100 munkahelyet teremt a mostani csaknem 6.500-as létszám felett a győri gyárban. A kiegészítő megállapodásban szereplő beruházás összegéről és támogatásáról az államtitkár nem kívánt konkrétumokat közölni, mivel a megállapodást még sem az Audi tulajdonosa, a VW-csoport igazgató tanácsa, sem a magyar kormány nem hagyta jóvá. Az győri lesz a társaság negyedik olyan gyára, amelyben az autógyártás minden munkafázisát egy helyen végzik. Becsey Zsolt megjegyezte: rendkívül bonyolult, nehéz tárgyalósorozat volt. Úgy vélte, óriási elismerés annak a sok száz köztisztviselőnek, a Natura 2000-es park képviselőitől kezdve, a Fertő-Hangsági Nemzeti Park, a nemzeti beruházásösztönzési ügynökség munkatársain keresztül a minisztériumi szakapparátusig bezárólag, akik részt vettek a megvalósítás előkészítésében, hogy ez a beruházás elindulhat.
Időközben Münchenben bejelentették: rekordot-rekordra halmoz az Audi; a német luxusautógyártó csütörtökön ismertetett beszámolója szerint az idei első félévben is megdőlt az eddigi értékesítési rekord, elsősorban a feltörekvő országok keresletének ugrásserű növekedése miatt.
Az Audi értékesítési igazgatója szerint a félév felülmúlta a várakozásokat: mintegy 650 ezer kocsit adtak el világszerte, 18 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Csupán júniusban 117 ezer Audi talált gazdára világszerte.
A Védegylet az Országos Sajtószolgálathoz (OS) eljuttatott közleményében "a természetvédelem gyászos napjának" nevezte az Audi július 7-i alapkőletételét, mivel a beruházó számos helyszín közül éppen azt az európai jelentőségű, kiemelt természetmegőrzési területet kérte és kapta gyártóbázisa számára, amelyen jelenleg több mint száz védett és fokozottan védett állat- és növényfaj található.