A változásokat távbeszélőn is bejelenthetjük
Telefonon is lehet adóügyeket intézni júliustól
Telefonon is intézhetők egyes adóügyek július 1-jétől ügyfélazonosító számmal - az erről szóló a pénzügyminiszteri rendelet a csütörtöki Magyar Közlönyben olvasható.
2009.03.12 17:39MTIA pénzügyminiszteri rendelet felsorolja azokat az ügyeket, amelyeket telefonon is lehet intézni. Ezek a következők: folyószámlával kapcsolatos tájékoztatás, adónemek közti átvezetés, hibás bevallással kapcsolatos tájékoztatás, változás bejelentés intézése, az adózónál ellenőrzést végző APEH alkalmazott személyazonosságának és a megbízólevele érvényességének ellenőrzése.
Az ügyfélnek először azonosító számot kell kérnie. Ez beszerezhető elektronikusan a központi rendszeren keresztül, vagy papír alapon is kérhető az adóhatóságtól.
Az azonosító szám mellett közlik az ügyféllel annak alkalmazhatósági idejét, továbbá az ügyfélnek - aláírt nyilatkozattal - vállalnia kell, hogy az adóhatósággal folytatott beszélgetését rögzítik.
Kapcsolódó írások:
- Adótörvények és nyugdíjredszer: Változások a február 16-án bejelentettekhez képest
- Fidesz: a kormány szerdán bejelentett csomagjában kizárólag adóemelés van
- Accor: Tovább mélyítheti a válságot az étkezési utalványok adóztatása
- "Pótcselekvés jellegű" és "felpuhult" az új adócsomag
- Fidesz: adóemelésre készül a kormány