Környezetvédelem
Kína nagyon fogadkozik a károsanyag-kibocsátás szankcionálásával kapcsolatban
Peking arra készül, hogy bevezesse az autók és egyéb gépjárművek károsanyag-kibocsátására vonatkozó legszigorúbb szabványt a világon.
2015.11.29 15:56MTI
Ezt közölte a kínai főváros környezetvédelmi hivatala, miközben a hétvégén ismét sűrű szmog lepte el a húszmilliós metropoliszt.
Pekingben vasárnap az idei év legmagasabb szintű szmogriadóját rendelték el, a vészjelzést sárgáról narancssárgára emelték. Ennél csak a vörös erősebb. A helyzetet állítólag a levegő megemelkedett páratartalma és a szél hiánya súlyosbította. Az esti órákra a hivatalos levegőminőségi index (AQI) 336 volt, vagyis az egészségre veszélyes súlyos szennyezettséget mutatott. A lakosság számára a zárt térben tartózkodást ajánlják.
A hétvége mindkét napján egyébként szmog borította be Észak-Kína jelentős részét, Tiencsint, Hopej, Honan, Santung, Sanhszi és Senhszi tartományok területeit.
A szmogriadók narancssárga fokozatának életbe léptetésével az ipari üzemek egy részének csökkentenie kell termelését, másoknak le kell állniuk. Az építkezések szállító járműveit le kell állítani, a nehéz teherautók nem közlekedhetnek.
A kínai főváros évek óta küzd a krónikus légszennyezettséggel, amely a téli fűtési időszakban a még használatban lévő elavult széntüzelésű kazánok használata miatt az átlagosnál is nagyobb gondot jelent az itt élőknek.
Az ígért új normák hatályba léptetésétől azt várják, hogy a személyautók kibocsátását sikerül 40 százalékkal visszafogni, míg a nagyobb motorokkal rendelkezők esetében, mint amilyenek a buszok is, 50 százalékos lesz a csökkentés. Jelenleg a 2013-ban érvénybe léptetett környezetvédelmi előírások vannak érvényben, amelyek az Euro-5 kibocsátási határértékeknek felelnek meg.
A PM2,5 szennyezésnek, vagyis az apró porszemcsék egy köbméter levegőben található koncentrációjának 31 százalékáért az autók tehetők felelőssé. Nemzetközi tapasztalat szerint a szigorú kibocsátási szabvány fontos eleme a levegőminőség javításának.
A szakemberek szerint a 2017. december 1-jén bevezetni tervezett szabványok révén a járművek kibocsátását 2022-re 30 százalékkal lesznek képesek visszaszorítani. A kínai központi kormány korábbi utasítása szerint a fővárosnak 2017-re el kellene érnie, hogy a PM2,5 szennyezettség a 2012. évihez képest 25 százalékkal csökkenjen.
Pekingben 2008 óta hét közben a rendszámok alapján kitiltják az autók körülbelül 20 százalékát az utakról. Időnként nagyobb nemzetközi eseményekhez kapcsolódóan, mint utóbb az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (APEC) csúcskonferenciája, vagy a közelmúltbéli katonai parádé, hetekkel korábban bejelentik a legszigorúbb korlátozásokat, hogy az adott időpontra kék legyen az ég Peking felett.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:03 Csaknem 17 fokos eltérés volt az ország keleti és nyugati része között
- 20:07 Ferenc pápa búcsúztatása - Végső nyughelyére helyezték a katolikus egyházfőt
- 18:01 Erős földrengés rázta meg Ecuadort, több száz épület dőlt romba
- 16:00 Kreml: felszabadította a kurszki régiót az orosz hadsereg
- 14:57 Hat év fegyházbüntetésre ítéletek egy kiskorút megerőszakoló férfit
- 12:53 Tisza Párt: több mint 660 millió támogatás érkezett magánszemélyektől az első negyedévben
- 10:35 Megjelenik a kínai Chery autómárka a magyar piacon
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06