Rosszabbodó lakossági feltételek

Megkezdődött a bankadó áthárítása a fogyasztókra?

A FEOSZ szerint egy bank már megkezdte lakossági- és bankkártya kondícióinak, valamint a számlacsomagokra vonatkozóan megkötött szerződéseinek módosítását. Elképzelhető, hogy minden banknál emelkedni fognak az éves díjak, és többek között a pénzfelvétel is.

2011.02.08 09:13ma.hu

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége a beérkező panaszok alapján azzal szembesült, hogy egy magyarországi bank kezdeményezte lakossági- és bankkártya kondícióinak, valamint a számlacsomagokra vonatkozóan megkötött szerződéseinek módosítását – mindezt a fogyasztók hátrányára.

Sok fogyasztó jelezte a Szövetségnek, hogy a bank levélben hívta fel a figyelmüket a rosszabbodó feltételekre és kedvezőtlen módosításokra, melyek a szerződési feltételek széles körét érintik. A lakossági bank- és hitelkártyákat illetően emelkedik azok éves-, valamint kibocsátási díja, illetve annak költsége is, ha valaki sürgősségi kártyagyártást igényel. Szintén többet kell fizetnünk majd, ha a készpénzfelvétel ATM-automatából történik.
 
Nem maradnak ki a sorból a lakossági bankszámlák általános feltételei sem. Így növekszik a havi számlavezetési díj, illetve több költséggel fog járni, ha eseti átutalási megbízást adunk a bank számára. Igaz ez a deviza átutalások teljesítésére is. Ugyanígy emelkedik a forintszámláról történő forintkifizetéssel járó pénztári műveletek díja is.

Jó, ha tudjuk, hogy a tervezett módosítások a fogyasztó részéről csak akkor minősülnek elfogadottnak, ha a változtatások hatálybalépése előtt nem nyilatkozik a bank felé arról, hogy azokat nem fogadja el. Mindez azt jelenti, hogy a kedvezőtlen módosítások hatályba lépése előtti napig a fogyasztó jogosult a bankszámla- és a bankkártya-szerződés azonnali felmondására. Ez esetben a felmondás nem kerül semmibe, tehát mentes bármilyen díjtól, költségtől, illetve egyéb fizetési kötelezettségtől. Természetesen az esetlegesen fennálló tartozást meg kell azonban fizetni ilyenkor a felmondással együtt.

Aki azt tapasztalja, hogy nem tájékoztatták megfelelően az általános szerződési feltételek kedvezőtlen változásáról, illetve nem hívták fel figyelmét felmondási jogának gyakorlására, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez fordulhat bejelentéssel.

Mivel várhatóan több bank is követni fogja a fenti példát, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége felhívta a pénzügyi szervezetek figyelmét arra, hogy ne hárítsák át indokolatlanul a fenti költségeket a fogyasztókra, ezzel párhuzamosan megkeresték a Felügyeletet azért, hogy vizsgálja meg: a bank fenti magatartása megfelel-e a vonatkozó törvényi előírásoknak.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.