"Nem a BKV magányügye"

A főváros tovább egyeztet a BKV terveiről

További egyeztetéseket igényelt a Főpolgármesteri Kabinet a BKV-vezérigazgató által szorgalmazott holding típusú szervezet-átalakításról és az ezer busz beszerzéséről - tudta meg az MTI a keddi ülés résztvevőitől.

2009.02.17 13:34MTI

A városvezetés jelenleg nem tartja időszerűnek a BKV holdingszerű átalakítását. A kérdésre azután térnek majd vissza, miután várhatóan júniusra elkészül a főváros megbízása alapján a Boston Consulting Group tanulmánya a BKV, a fővárosi közösségi közlekedés hosszú távú finanszírozásáról.

Az ülésen egyebek közt elhangzott, hogy a jelenlegi holdingelképzelés nem hatékony formája a magántőke-bevonásnak. Emellett versenyellenes is lenne, mivel kisebbségi tulajdonost vonnának be, ahelyett, hogy szolgáltatót versenyeztetnének
- mondták az MTI-nek.

Kocsis István vezérigazgató ezer darabos buszbeszerzési elképzelését a fővárosi önkormányzat városüzemeltetési bizottsága és a frakciók elé terjesztik megvitatásra. Abban egyetértés volt a kabinetben, hogy szükség van a jelenlegi buszpark egy részének cseréjére. Lakos Imre (SZDSZ) közlekedési tanácsnok az MTI-nek elmondta: előzetes szakmai egyetértésre van szükség, hogy milyen paraméterű buszok váltsák a jelenlegieket.

Ezt a kérdést az általa vezetett szakbizottság is megvitatja "mivel ez a beruházás nem a BKV magánügye". Hozzátette, hogy ezzel párhuzamosan egy másik egyeztetés zajlik majd arról, hogy milyen finanszírozási konstrukcióval lehet a járműbeszerzést megoldani. Egyebek közt megvizsgálják azt is, hogy európai uniós hitelből, vagy a kormánnyal együttműködve miként lehet megoldani a beszerzést.

A szakbizottsági vitát, a finanszírozási konstrukció kialakítását és a közbeszerzési eljárást az év végéig le kell bonyolítani ahhoz, hogy belátható időn belül új buszpark legyen Budapesten - fűzte hozzá. Lakos Imre közölte azt is, hogy ezekről a kérdésekről a BKV Zrt. igazgatóságának is véleményt kell nyilvánítania.

"Nem a BKV vezérigazgatójának egyszemélyi döntési kompetenciája" ez a kérdéskör - mondta.

Hozzátette, hogy szerinte az lenne a célravezető, ha ilyen ügyek csak az igazgatósági álláspont ismeretében kerülnének terítékre a Főpolgármesteri Kabinet ülésén.

Ez most nem így valósult meg
- jegyezte meg.

Kocsis István vezérigazgató közölte, hogy a buszbeszerzés finanszírozási oldalát több oldalról is megvitatják a következő időszakban. A holdingkonstrukció kapcsán elmondta, örül annak, hogy mindenki egyetértett abban, hogy változtatásra van szükség a BKV-nál. A menetrend és a feltételrendszer rendkívül összetett, ennek az elemzése zajlik, a kérdéskör még többször is szerepelni fog a kabinet előtt.

A buszbeszerzés függ a kormánytól is "mivel arra törekszünk, hogy a BKV normatív támogatását a kormány növelje meg" - tette hozzá. A vezérigazgató szólt arról is, hogy a HÉV kiszervezése menetrend szerint halad.

Nyárig létrehoznak egy kizárólagos BKV tulajdonú leányvállalatot. Ebbe apportálják a szükséges eszközöket, a dolgozókat áthelyezik, s vagyonértékelés alapján tárgyalnak majd arról, hogy az állam mennyi részvényhez juthat a felajánlott 30 milliárd forintért.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.