Gazdaság
Csaknem 40 milliárd dolláros negyedéves veszteséget okozhat a koronavírus-járvány a légiközlekedésben
A cégek most mindent megtesznek, hogy költségeiket csökkentsék.
2020.03.31 16:40MTIMintegy 40 milliárd dollár összesített veszteséggel zárhatják a légitársaságok a június 30-ával végződő második pénzügyi negyedévet a koronavírus-járvány és az ellene hozott intézkedések következtében; a készpénzállomány felélése gyors ütemű az ágazatban a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint.
Brian Pierce, a montreali székhelyű szervezet vezető közgazdásza egy keddi, újságíróknak tartott videokonferencián azt mondta, a negyedév végéig 61 milliárd dollár értékű készpénz áramlik majd ki a légitársaságoktól, minimális bevételek mellett pedig 39 milliárd dolláros veszteséggel zárulhat a második pénzügyi negyedév.
A cégek most mindent megtesznek, hogy költségeiket csökkentsék, ezért is ajánl fel sok légitársaság kuponokat a járattörléssel érintett utasoknak, amelyet később felhasználhatnak. Ezzel ugyanis elkerülhetik a jegy árának visszatérítését, így a készpénz kiáramlását. Globálisan 35 milliárd dollár értékű jegyet kellene visszatéríteniük a cégeknek - ismertette Brian Pierce.
Arra a kérdésre, hogy milyen változások lesznek a légiközlekedésben a vezető közgazdász azt mondta, recesszió várható a gazdaságban, amely el fogja nyújtani a kilábalás időszakát. Ezt támasztják alá a kínai tapasztalatok is, ahol egyelőre csak kis mértékben, de elkezdődött a légiközlekedési szektor fejlődése. Eben a környezetben a légitársaságok nagy kereskedelmi szövetségek megalakítása felé tolódhatnak, mert ez az üzemelési forma nagyobb biztonságot nyújt számukra. Emellett a korábbiaknál kisebb üzemméret hosszabb távú fenntartása is elképzelhető.
Alexandre de Juniac, az IATA elnök-vezérigazgatója azt mondta, a légitársaságok helyzetét könnyíti, hogy az áruszállítás fellendülőben van, rendkívüli igény mutatkozik a szolgáltatás iránt, amelynek most nem is tudnak teljesen eleget tenni, mert az utasszállító járatok kiesésével eltűnt a csomagtérben felkínált áruszállítási kapacitás. Azt nem tudni, hogy ez a fellendülés meddig tarthat, de egyelőre nincs jel arra, hogy a krízis előtt is nehéz helyzetben lévő légi áruszállítás jelentősen átalakulna.
Beszélt arról is, hogy ebben a helyzetben a légitársaságok a vagyonelemeik eladásából sem tudnak pénzhez jutni, mivel a következő 6-9 hónapban sem új, sem használt repülőgépre nem lesz igény.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:27 Elhunyt Ferenc pápa
- 6:40 Kínai áttörés a haditechnikában - újtípusú robbanószert teszteltek élesben
- 22:39 Húsvét - Ferenc pápa: nincs béke a fegyverkezés leállítása nélkül
- 20:37 Brit harci gépek követtek orosz katonai repülőgépeket a NATO keleti határainak közelében
- 18:35 Az Egyesült Államok több városában tüntetéseket tartottak a Trump-adminisztráció politikája ellen
- 16:34 Húsvét után ismét változékonnyá válik az időjárás
- 14:32 Kigyulladt egy folyami hajó Kongóban, sokan életüket vesztették
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06