GVH
80 millió forintot kell fizetnie megtévesztő reklámok miatt a K&H Banknak
A GVH megállapította, hogy a K&H ugyan néhány lényeges feltételt megjelenített a reklámjaiban, azonban ez nem terjedt ki valamennyi lényeges feltételre.
2014.12.05 11:41MTI
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a K&H Bank tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a K&H MIX megtakarítás terméke népszerűsítésekor, a jogsértés elkövetéséért 80 millió forint bírságot szabott ki a hatóság - közölte a GVH az MTI-vel pénteken. A K&H Bank az MTI érdeklődésére közölte, hogy még tanulmányozzák a döntést.
A K&H 2014. január 25. és február 28. között a K&H MIX megtakarítás termékét integrált marketingkommunikációs kampánnyal reklámozta. A fogyasztók valamennyi hirdetésben főüzenetként arról kaphattak tájékoztatást, hogy évi 7,80 százalék kamat és EBKM jár a megtakarítás keretében, valamint a tévéreklám és az online tartalmak kivételével az egyéb hirdetésekben a fogyasztók számára nem volt érzékelhető az a szűkítő kifejezés, hogy az akciós kamat kizárólag a "betéti részre" irányadó - írták.
A GVH megállapította, hogy a K&H ugyan néhány lényeges feltételt megjelenített a reklámjaiban, azonban ez nem terjedt ki valamennyi lényeges feltételre - ahogy arra se történt utalás, hogy további feltételek fennállnak -, így az ígért évi 7,80 százalék kamat és EBKM mérték nem felelt meg a valóságnak. Az akciós, a piaci szintet jelentősen meghaladó, magas kamatszint csak meghatározott feltételek együttes teljesülése esetén volt elérhető: ha a megtakarítás összege 150 ezer forint és 25 millió forint közötti, a megtakarítás 1/3 részét betétbe, 2/3 részét pedig befektetési alapba kellett helyezni, a megtakarítást a befektetési alapok közül kizárólag zártvégű befektetési alapokba, zártvégű eszközalapokba vagy K&H hozambiztos életbiztosításba lehetett elhelyezni, 60 napos futamidejű betétlekötésre vonatkozóan, és csak új megtakarítás esetén.
A GVH vizsgálata szerint a bank a 7,8 százalékos kamat és EBKM eléréséről megtévesztő tájékoztatást nyújtott, és megtévesztő módon azt is sugallta az egyes tájékoztatásokban, hogy a K&H MIX megtakarítás esetében egy betéti termékről van szó.
A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott, súlyosító körülmények között értékelte, hogy a jogsértő gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, a K&H-t az elmúlt 5 évben két alkalommal már elmarasztalta a GVH a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartás tanúsítása miatt, és az érintett termék a nem kiszámítható hozamra tekintettel bizalmi jellegű.
Horváth Magyary Nóra, a K&H kommunikációs igazgatója az MTI érdeklődésére elmondta: 8 nappal ezelőtt kapták kézhez a GVH döntését, amelynek indokolását jelenleg is tanulmányozzák. További hét nap áll rendelkezésükre, hogy a fellebbezésről döntést hozzanak - tette hozzá.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:39 Húsvét - Ferenc pápa: nincs béke a fegyverkezés leállítása nélkül
- 20:37 Brit harci gépek követtek orosz katonai repülőgépeket a NATO keleti határainak közelében
- 18:35 Az Egyesült Államok több városában tüntetéseket tartottak a Trump-adminisztráció politikája ellen
- 16:34 Húsvét után ismét változékonnyá válik az időjárás
- 14:32 Kigyulladt egy folyami hajó Kongóban, sokan életüket vesztették
- 12:31 Ferenc pápa a szombat esti virrasztás előtt megjelent a Szent Péter-bazilikában
- 10:30 Kilencen sérültek meg az M7-esen a Pázmándnál történt balesetben
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06