Átlátható, követhető, egyszerű
NFM: szemléletváltás a fogyasztóvédelemben
A hatósági munkában is célkitűzés, hogy a fogyasztók, a vállalkozások átlátható, követhető, egyszerűen megérhető tájékoztatást kapjanak, egyre kevesebb adminisztratív kötelezettség terhelje őket, a bürokrácialeépítéssel pedig a társaságok a munkájukra koncentrálva hozzájáruljanak a gazdaság fejlesztéshez, a munkahelyteremtéshez.
2014.11.12 15:02MTIA fogyasztóvédelemben szemléletváltás történik, ezt tükrözi a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) fogyasztóbarát munkája is - hangsúlyozta Koszorús László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára szerdán a hatóság megújuló honlapját bemutató sajtótájékoztatón, Budapesten.
Hangsúlyozta: a hatósági munkában is célkitűzés, hogy a fogyasztók, a vállalkozások átlátható, követhető, egyszerűen megérhető tájékoztatást kapjanak, egyre kevesebb adminisztratív kötelezettség terhelje őket, a bürokrácialeépítéssel pedig a társaságok a munkájukra koncentrálva hozzájáruljanak a gazdaság fejlesztéshez, a munkahelyteremtéshez.
Koszorús László elmondta, hogy a tervek szerint a jövő évi fogyasztóvédelmi ellenőrzési és vizsgálati program 38 területre vonatkozik, egyebek mellett a családokat leginkább érintő területeket öleli fel.
Kathi Attila, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság stratégiai kabinetjének vezetője elmondta: a napokban elérhető új honlapon célcsoport - fogyasztó, vállalkozás, sajtó - szerint jelenítik meg az információkat, ezen belül az egyik legfontosabb felület a tudástár, amelyből a vállalkozók és a fogyasztók tájékozódhatnak a rájuk vonatkozó szabályokról, segítve ezzel a jogkövető magatartást.
A hatóság ugyanis inkább a megelőzésre és nem a bírságolásra törekszik. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 97 millió forint európai uniós támogatással az idén az Elektronikus Közigazgatási Operatív Programban (EKOP) az online szolgáltatás és az ügyfélkapcsolati rendszer fejlesztését valósítja meg, amelynek része a tavasszal indult okostelefon alkalmazás, a most bemutatott megújult honlap kialakítása, és még az idén az ügyfélszolgálatot és eszköztárát is bővítik - ismertette Kathi Attila.
Kérdésre válaszolva Koszorús László elmondta, hogy jövőre a 2007-2013-as uniós forrásokból a fogyasztóvédelem 1,2 milliárd forint értékben erősíti a tudatos fogyasztói magatartást, illetve fejleszti szervezetét.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 6:40 Kínai áttörés a haditechnikában - újtípusú robbanószert teszteltek élesben
- 22:39 Húsvét - Ferenc pápa: nincs béke a fegyverkezés leállítása nélkül
- 20:37 Brit harci gépek követtek orosz katonai repülőgépeket a NATO keleti határainak közelében
- 18:35 Az Egyesült Államok több városában tüntetéseket tartottak a Trump-adminisztráció politikája ellen
- 16:34 Húsvét után ismét változékonnyá válik az időjárás
- 14:32 Kigyulladt egy folyami hajó Kongóban, sokan életüket vesztették
- 12:31 Ferenc pápa a szombat esti virrasztás előtt megjelent a Szent Péter-bazilikában
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06