Nagy célok
A CBA a magyar élelmiszer-kereskedelem piacvezetője kíván lenni
A CBA ismét piacvezető kíván lenni a magyar élelmiszer-kereskedelemben - hangsúlyozta Baldauf László.
2012.04.04 14:08MTIAz idén fennállásának 20. évfordulóját ünneplő élelmiszerkereskedelmi lánc elnöke elmondta: külföldön az adott ország kereskedői uralják a hazai piacokat. A magyar vállalkozásoknak is vissza kell szerezniük az ország kereskedelemében a vezető pozíciót, a CBA ehhez növeli az eladóhelyek számát, többi között például úgy, hogy felvásárolja a Magyarországról esetleg kivonuló kereskedelmi láncok üzleteit, korszerűsíti a saját boltjait.
Baldauf László a sajtótájékoztatót követően újságíróknak elmondta, hogy tárgyalnak olyan kereskedelmi láncokkal, amelyek kivonulnak Magyarországról, a tárgyalópartnereket azonban nem nevezte meg, titoktartási kötelezettségre hivatkozva.
Elmondta, hogy a CBA 2000-ben volt piacvezető a magyarországi élelmiszerkereskedelemben. Jelenleg 35 ezer dolgozónak adnak munkát és 1.500 kisvállalkozó franchise-partner csatlakozott a CBA-hoz.
Az első negyedévben bővült a forgalom, erre példaként említette: a 105 CBA Príma bolt értékesítése az előző év azonos időszakához képest 105-106 százalékon teljesített. Tervezik további saját márkás áruk bevezetését és a gyártókat segítve előre leszerződnek termékek előállítására is - tette hozzá.
Baldauf László a sajtótájékoztatón visszaemlékezett arra, hogy 1992. május 27-én írta alá tíz tulajdonos a megállapodását, és a Közért Vállalat privatizációjában 17 üzletet vásároltak. Akkor azt tapasztalták, hogy a tőkeerős és kedvezményeket kapó külföldi multikkal szemben össze kell fogni ahhoz, hogy eredményeket érjenek el. A fejlődés során a bankok végül a hazai üzletlánc mögé álltak, 2000-ben már 60 tulajdonos és 2.500 bolt alkotta a CBA láncot.
Fodor Attila, a CBA kommunikációs vezetője elmondta, hogy csütörtöktől vetítik a tv-társaságok az ünnep kapcsán készített reklámfilmjüket, amelyben valós vásárló a szereplő. Az ünnephez kapcsolódón májusban és októberben nyereményjátékot indítanak.
A CBA Kereskedelmi Kft. korábbi tájékoztatása szerint tavaly a CBA hálózatának összforgalma 565 milliárd forint volt, 10 milliárd forinttal több, mint 2010-ben, az üzletszám érdemben nem változott, a CBA összesen 3.372 egységet működtet az országban.
A Nielsen piackutató által tavaly áprilisban közölt, a 2010-es adatok alapján összeállított ranglistán az élelmiszer-kereskedelmi láncok között a legnagyobb forgalmazó a Tesco volt (666,5 milliárd forint, a februártól, februárig tartó üzleti évben), amelyet két magyar tulajdonú kereskedelmi hálózat, a CBA (555 milliárd forint) és a Coop (510 milliárd forint) követett.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 16:49 A brit esélyegyenlőségi törvény a születéskori biológiai nem alapján határozza meg a női nemet
- 14:47 Gyűjtést indítanak Nagyvárad nemrég megtalált, 112 éves címerének megmentésére
- 12:26 Kegyetlen gyerekgyilkosság - Mérgezett húsvéti tojásokat küldött egy nő az exe új családjának
- 10:17 Gyerekek rekedtek a felborult busz roncsai közé Dél-Karolinában
- 8:01 Lövöldözés tört ki a Floridai Állami Egyetemen
- 6:59 World Press Photo: palesztin fotós sebesült gázai kisfiút ábrázoló képe lett az Év Fotója
- 22:57 A Nemzetközi Büntetőbíróság magyarázatot vár Netanjahu letartóztatásának elmulasztása miatt
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06