Jön az EB második futama
Németországban fejlesztik az OXXO Team versenykamionját!
Az első Európa-bajnoki futam után, mint már arról beszámoltunk, teljes generálon vett részt "Tiby", az OXXO Energy Truck Race Team versenykamionja. Miután a szerviz csapat alaposan átnézte, kijavította a hibákat, kicserélte a kopó alkatrészeket, a kamiont Németországba szállították, hogy a hátsó hidat, illetve az első felfüggesztést átalakítsák.
2011.05.19 22:25ma.hu - Sárosi BrúnóA hátsó hidat azért kell kicserélni, hogy keményebbre lehessen állítani a futóművet. Donington Parkban kiderült, hogy szükség lenne még keményíteni a kamion hátulját, de már nem volt rá lehetőség, maximumon volt a beállítás. Így a hátsó tengelyre dupla stabilizáló kar kerül beépítésre, aminek segítségével javul a kamion menettulajdonsága, jobban vezethető lesz. A laikusok - mint például jómagam - számára furcsa lehet, hogy mitől lesz jobb az eleje, ha a hátulját fejlesztjük.

A lényege az, hogy a kamion tolta az elejét, a hátsó kerek tapadását emiatt nem tudta kihasználni, hiába tudott volna nagyobb tempónál is jól tapadni a hátsó kerék, az eleje elcsúszott. Így az új stabilizáló karok miatt elveszünk tapadást a hátsó kerekektől, és áttesszük az elejére, amitől jobban fog tapadni az első gumi, gyorsabban tud kanyarodni, stabilabb lesz, kevésbé eszi meg a gumikat, de természetesen még így is marad elég tapadás hátul is, amit ráadásul jobban ki is lehet használni. Az első futóműnél a lengéscsillapítók rögzítési pontjait fogják megváltoztatni a mérnökök, aminek az lesz az eredménye, hogy finomabban lehet hangolni majd a futóművet.

Természetesen mindezek az átalakítások azt a célt szolgálják, hogy Bimbi, az OXXO pilótája le tudjon faragni a köridőkből, és stabilabban tudja vezetni a versenykamiont.
Németországból egyenesen Misanoba megy a csapat, ahol május 21-22-én kerül megrendezésre a Kamion Európa-bajnokság második futama. Kísérjék figyelemmel az OXXO honlapját, egész hétvégén, minden időmérő, illetve verseny után friss hírekkel számolunk be az eredményekről.
Kapcsolódó írások:
- Lengéscsillapító, futómű és motor teszt
- Folytatja a tesztelést az Oxxo Energy Racing Team
- A jó szerencse nem utazott az Oxxo Racing Teammel Franciaországba
- A Hahn - Oxxo Racing Team spanyolországi eredményeivel vezeti a pályakamionos Európa bajnokságot!
- 1500 LE, 5000 Nm, 22,5 col, fix differenciálmű - elindult az idei kamionverseny szezon
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:18 Felborult egy motoros kishajó a Dunán, egy embert még keresnek
- 6:10 Szokatlan jelenségre figyeltek fel a bálványosi Csiszárfürdőn
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 18:34 Higiéniai problémák egy wellness-szállóban, a NAV leengedte a medence vizét
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06