Siker Belgiumban!

Újabb Eb-pont az Oxxo Racing csapatának

Eső, izgalmas, fékgyilkos pálya, koccanás és újabb Eb-pont a szombati nap mérlege.

2008.09.15 06:56ma.hu

A csapat már csütörtökön megérkezett Belgiumba, Zolder-be, amely kb. 80 km-re van a fővárostól. Eredetileg a pénteki kiírásban volt egy szabadedzés, ám a szervezők azt áttették szombatra, így Balázs tovább tudott gyakorolni a szimulátoron és virtuálisan ismerkedni a Zolder-i pályával, ezzel is tovább fejlesztvén tudását.
 
Szombat reggel két szabadedzés előzte meg az időmérőedzést, ám sajnos az égiek nem voltak kegyesek a versenyzőkhöz, ugyanis szombat egy csapadékban gazdag nap volt, úgyhogy a szabadedzést és időmérőedzést is esőben kellett végig versenyezni. Balázs elmondása szerint azzal együtt, hogy Zolder-i pálya a lehető legveszélyesebb pálya az összes közül, még az eső is rátett erre egy lapáttal, hiszen a sok mennyiségű csapadéktól rettenetesen csúszóssá vált a pálya és bizony nagyon kellett koncentrálni, hogy nehogy komolyabb baj történjen. 

A pálya nagyon szűk, a nyomvezetés mellett végigmegy egy betonfal, ami nagyon közel van a pályához. Ami még különösen frusztráló ebben a pályában – mondja Balázs, hogy vannak emelések - ami adott esetben nagyon veszélyes lehet a versenyző számára. Tehát elmondható, hogy a tíz versenyből a Zolder-i a legveszélyesebb. Az időmérő edzésen egy viszonylag jó helyezést ért el Szobi Balázs, mivel a 27 darab rajtoló autóból Balázs 13. helyet tudhatta magáénak – ami mindenképp egy előkellő helyezés.


A quali rész 8 körből állt, ám csöppet sem voltak könnyűek. Van egy érdekessége a Zolder-i pályának, éspedig, hogy van benne három darab nagyon nagy lassító, amitől a fék túlmelegszik – és ez nem tett jót a kamionnak, hiszen mint tudjuk a csapat egy ideje fékproblémával küszködik - így ezúttal is nagyon be kellett osztani a quali részen a fék rendszert. Ám a sok gond ellenére nagyon jó eredménnyel zárt a csapat, hiszen a 10. helyre hozta be Balázs a versenyautót. 

Egy nagyon szűk rajt előzte meg a versenyt, ezúttal ez a rajt jól sikerült Balázsnak, akinek sikerült bebújnia több kamion mögé – így a 13. rajtkockából indulva egyből sikerült a 10. helyre beállnia, amit a verseny során végig tartani is tudott. A futam végén ez a helyezés újabb Eb-pontot jelentett az Oxxo Racing és Magyarország számára. 

Ahogy azt már megszokhattuk a quali részt a nagy futam - a Cup Race- követte, ami a TRIPA-ban nagyon fontos szempont a magyar csapat számára. Sajnos a fék probléma ez alatt a futam alatt is végig fenn állt és mivel több lassító van a pályán, ez azt eredményezi, hogy a fék túlhevül – ezért nincs fékhatás, és ha nincs jó fűtés, akkor akár fel is robbanhat a féktárcsa, ami versenyközben a futam feladásába is kerülhet.
 
Az időmérő után a fék fel is robbant, így Balázs tudta, hogy nagyon elővigyázatosnak kell lennie, és az volt a szándéka, hogy a kamiont célba jutassa mindenféle komolyabb sérülés nélkül.


A Cup Race-n Balázs a 12. helyen körözött, amikor fékprobléma miatt nagyon durván belement az előtte haladó kamionba. A Zolder-i pálya egyik nehézsége, hogy a kamion felgyorsul 160 km-re majd jön egy féktáv, megint felgyorsul - megint jön egy féktáv – igazából három ilyen kombináció van, ami olyan szinten visszafogó hatás, hogy hiába van fűtve a fék - nem elegendő, és egy ilyennek köszönhette Balázs, hogy beleszaladt az előtte haladóba. 

Sajnos a kamion elejét lerombolta, ami teljesen összetört, ám ettől függetlenül a Cup Race-ben a kamiont behozta a 15. helyre és így a csapat szerzett újabb 12 pontot, amit a TRIPA Challenge 2008-ba számítanak be. Balázs elmondása szerint az is hozzájárult a sikerhez, hogy az egyik nagy riválist, egy spanyol versenyzőt sebesség túllépés miatt kizártak – így összességében a szombati Zolder-i futamnak is megvolt a maga sikere.
 
Balázs a srácoknak is adott munkát, nem kicsit mivel a kamion elejét szépen összetörte, cső, lökhárító is leszakadt, és a hűtő rendszert is át kellett nézniük, hogy a vízhűtés elegendő-e, hiszen bár 220 liter vizet cipelhetnek magukkal egy futamra, azért azt be is kell osztani 25-30 percen keresztül – ami ilyen kanyarok és féktávok között nem könnyű feladat.


Magyar versenyzőnk elmondása szerint igazán szerencsés kimenetelű volt a baleset, ugyanis alig 5 centi hiányzott ahhoz, hogy a vízhűtő kilyukadjon és akkor sajnos ki kellett volna állnia a versenyből. Ám a szerencse Balázs mellé szegődött és annak ellenére, hogy egy fékgyilkos menet volt Balázs törötten, de annál nagyobb megkönnyebbüléssel ért a célba. Nem szándékosan ment neki a francia versenyzőnek (akitől utólag elnézést is kért), hanem a fék felmelegedett és sajnos nem volt fékhatás. 

A szombati nap 8 féktárcsa garnitúrát tettek be a kamionba – mind a 8 szétment. Nem könnyű egy 8 tonnás monstrumot hírtelen lefékezni a kanyarokban – így akár fékgyilkos pályának is aposztrofálhatjuk a Zolder-i pályát. 

Mindent összevetve a szombati verseny jól sikerült, Balázs és az Oxxo Racing újabb Eb-ponttal és igazi élményekkel gazdagodott!


Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.