Defekt, eső, nap és egy kemény verseny

Izgalmas verseny után egy 15. helyezés szombaton Nürburgring - en

A csapat már múlt hét kedden elkezdte a németországi versenyre való felkészülést, ugyanis a hétvégi két versenynapot egy vezetéstechnikai teszt és egy sajtónap előzte meg.

2008.07.14 12:59truckrace.hu

A vezetéstechnikai tesztnapon Balázs és az Oxxo Racing Team csapata megpróbált olyan beállítást beüzemelni a kamionon, amely a nürburgring-i pályára alkalmas. A tesztnap során Balázs az egyik német versenyzőtől nagyon sok hasznos tanácsot és ötletet kapott, amit a verseny során tudott is kamatoztatni. 

Balázs egyik gondja a gyorsulás, erre kapott jó pár tippet, hogy különböző pályán, hogy tud jobban gyorsulni. Továbbá alkalma volt gyakorolni a ballábas fékezést is, mert ez számára új dolog. Ez a módszer más autóknál jól működik ám a versenykamionnál a vegyes fékezés új dolog – egyszer jobb lábbal kell fékezni, egyszer bal lábbal – nagyon vegyes a dolog és nagyon fel kell nőni ehhez a feladathoz – mondta Balázs. 

Ennek a gyakorlására volt három napja a magyar versenyzőnek és - bár nem azt mondja, hogy tudja - de szépen javulgat eme tendencia, hogy cserélgetve nyomja a fékpedált. Ugyancsak a szombati verseny előtt a szellőzőt is meg kellett javítani, mert kiderült, hogy nem működött és kapott egy másik beállítású gátlót is, így Balázs nagy reményekkel várta a hétvégi köröket.


A sajtónap csütörtökön volt, ahol annak rendje és módja szerint a sajtó képviselőit kellett vinni a Nürburgring-en. Ez három órás és nagyon hasznos feladat volt, hiszen a sajtónap nem (csak) azt szolgálta, hogy a sajtósokat kiszolgálják, hanem, hogy a versenyzők kihasználják ezt az időt tanulásra, feltérképezzék a pályát, ismerkedjenek a pálya ívekkel, hogy megtanulják, hogyan kell közlekedni, körözni a pályán, hogy kitapasztalják annak nyomvonalait. 

Pénteken egy kétszer 20 perces szabadedzéssel kezdődött a nap, amelyet egy 20 perces időmérő követett, és Szobi Balázs az Oxxo Racing Team versenyzője az időmérő szerint a 12. – ként tudta magát pozícionálni a szombati versenyre. 

Sajnos a szombati nap sok meglepetést tartogatott Balázs számára. Bár Magyarországon, egész hétvégén sütött a nap, a németekhez nem volt ennyire kegyes az időjárás. Nagyon változékony volt az idő. Hol esett, hol sütött, hol csak simán borús volt az ég és Balázs az idei versenysorozat alatt először fordult meg kamionjával a vízen. 

Elmondása szerint nagyon érdekes és erőt próbáló volt a pálya, mert előfordult, hogy a pálya egyik részén több milliméter csapadék állt a burkolaton, ám volt olyan rész is ami majdnem kopp száraz volt. A pályán belül is nagyon kellett vigyázni, hiszen a különböző szárazságú burkolaton másképp kellett alkalmazni a féket, és ez bizony sok koncentrációt igényelt a versenyzőtől. Például ahol vizes volt a pálya, ott hamarabb kellett elkezdeni a fékezést, mint ahol szárazabb volt. 

A Nürburgring-i pályának van egy érdekessége, hogy a célegyenes végén a jobbos kanyar picit lejt – meséli Balázs, és ha az eső esik, akkor a féktávolság nem 150-nél van, hanem 250-nél. Mindezt egy német versenyző mesélte Balázsnak, aki meg is próbálta betartani ezt a fékkülönbséget, de még ennek tudatában sem sikerültek rendesen a befordulások.


Így történt meg az, hogy az egyik kanyarban befordult és ennek a forgásnak köszönhetően pozíciót vesztett, így a szombati kvalifikációs futamot a 15. helyen zárta.
 
A délelőtti kvalifikációs futamot az esti 13 körös cup race követte, ami újabb meglepetést tartogatott Balázs számára. Az történt, hogy az első jobbos kanyarban egy orosz versenyző Balázsnak ütközött, aminek következtében Balázs defektet kapott és így a hátralevő 12 kört Balázsnak defektes gumikkal kellett megtennie. Balázsnak - bár nagy csatát vívott egy francia versenyzővel - sikerült megtartania pozícióját és így defekttel is a 15. helyen zárta a szombati cup race-t. 

A dolog pikantériája, hogy defektes kerékkel kamionja sokkal gyorsabb volt, mint az időmérő edzésen, és ez is azt a tendenciát igazolja, hogy minél többet megy a versenyző kamionjával a pályán, annál jobban ráérez, és annál jobban tud gyorsulni. Szombaton EB pontszerzés nem volt, de igazából a cél az volt, hogy a T.R.I.P.A Challenge 2008-ra pontot szerezzen, és a második helyet megtartsa Szobi Balázs . 

Ez megtörtént, és bár szép és jó lenne az első hely, de Balázs elmondása szerint számára már az is fantasztikus lenne, ha ezt a második helyezést meg tudná tartani, hiszen az első hely még egyelőre távoli számára.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.