
Képekben - A 2007-es Mazda CX7: stílusos crossover suv-modell sportautós szellemiséggel
A Mazda észak-amerikai részlege (MNAO) a mai napon a Los Angeles-i Autókiállításon bemutatta a kíváncsian várt Mazda CX-7 crossover sportos többcélú (SUV) modellt.
2006.01.05 19:51, Forrás: Mazda

ZOOM-ZOOM ÉS TÉRKÍNÁLAT
A 2005-ös Detroiti Autókiállításon bemutatott innovatív MX-Crossport koncepció által inspirálva, a vezető tervező öt személy számára is bőséges belső térrel és mintegy 837 literes befogadóképességű csomagtérrel alakította ki a CX-7 formáit.
A hátsó ülés nem csupán három személy számára kínál kényelmes helyet, hanem 60:40 arányban osztható és lehajtva a csomagteret mintegy 1.640 literesre bővíti.
Jóval túlmutatva a szokásos elvárásokon a CX-7 a vetélytárs modellekénél jelentősen hosszabb csomagtér-padlózattal rendelkezik, amelyet sík rakodófelülettel és a csomagok előrecsúszását gátló peremmel alakítottak ki. Ha a hátsó ülések foglaltak, még mindig három teljes méretű golftáska szállítható benne. A hátsó üléstámlák retesze a csomagtér oldalán helyezkedik el, így a támlák hátulról is könnyen lehajthatók. A megfordítható csomagtér-padló egyik fele műanyag, így a szennyezett tárgyak a szőnyegkárpit bepiszkolása nélkül is szállíthatók.
A mindennapos holmik tárolására szolgáló kesztyűtartó, padlókonzol és ajtózsebek kialakítása részletes kutatás eredménye, amellyel azt vizsgálták, hogy a fiatal párok leginkább milyen tárgyakat visznek magukkal az útra. A zárható középkonzol például akár egy kompakt laptop számítógépet is elnyel, de pénzérmék és napszemüveg számára is helyet kínál. Az első ajtózsebek italpalackok számára biztosítanak praktikus helyet. A középkonzol két italtartójában a nagyméretű palackok is a sebességváltás zavarása nélkül tárolhatók. Az első üléstámlák hátsó felének zsebe a térképek és különböző brosúrák számára ideális.
A BŐSÉGES ERŐ ÉS KÖRNYEZETBARÁT MŰKÖDÉS EGYENSÚLYA - AZ MZR 2.3L DISI TURBO MOTOR
Minden Mazda szíve a dinamikus működésű motor és erőátvitel. A CX-7 motorházteteje alatt a turbófeltöltésű, töltőlevegő-hűtővel szerelt, 2,3 literes négyhengeres, közvetlen befecskendezésű benzinmotor dolgozik, amely a nagy sikert aratott MAZDASPEED6 (Mazda6 MPS) sport szedánt is hajtja. Úgy tervezték, hogy minden sebességtartományban magas teljesítményt produkáljon, mégpedig alacsony kipufogógáz-emisszió és kiváló üzemanyag-fogyasztási értékek mellett. A Mazda MZR 2.3 DISI (Direct Injection Spark Ignition; közvetlen befecskendezésű, szikragyújtású) turbófeltöltésű motor a CX-7 modellben 5000-es percenkénti fordulatszámnál vérpezsdítő 244 lóerőt kínál.
A kulcsfontosságú alkotóelemek, vagyis az alumínium motorblokk és hengerfej, illetve a kovácsolt belső elemek - a forgattyústengely és a hajtókarok - egyaránt a hosszú távú tartósságot szolgálják. A kiegyenlítőtengelyek a zaj- és rezgésszintet mérséklik. A nagyméretű töltőlevegő-hűtő és a közvetlen befecskendezés egyaránt a hengerek belső hőmérsékletet csökkentik. Az alapvető hűtőhatásról az üzemanyag halmazállapot-változásának - folyékonyból porlasztott - a szívócsatornából a hengerbe történő áthelyezése gondoskodik. Az alacsony töltési hőmérséklet viszonylag magas - 9,5:1 - sűrítési arányt tesz lehetővé, amely az alacsony és közepes fordulatszám-tartományokon a hagyományos turbómotorokhoz képest mintegy 10 százalékkal magasabb forgatónyomatékot eredményez.
A MAZDASPEED6 (Mazda6 MPS) motorjához képest figyelemreméltó fejlesztést képvisel az új turbófeltöltő. A turbinakerék tovább finomított belépőnyílása alacsony fordulatszám-tartományokon még érzékenyebb gázadási reakciókat eredményez, és mérsékli a turbólyuk jelenségét. Amikor a vezető a gázpedálra lép, a gyorsulás a jóval nagyobb - a 2,3 literes MZR erőforrásénál akár kétszer nagyobb - hengerűrtartalmú motorokat idézi, ám a mozgékonyságot gátló többlettömeg, illetve a károsanyag-kibocsátást és az üzemeltetési költségeket növelő többletfogyasztás nélkül.
Az MZR 2.3 DISI turbófeltöltésű erőforrás mintegy 350 newtonméteres forgatónyomatéka már 2.500-as percenkénti fordulatszámnál megjelenik. Karakterisztikáját úgy alakították ki, hogy az "izmos" érzés már 2.000-es percenkénti fordulatszámtól kezdetét veszi, és a legnagyobb teljesítményhez tartozó 5000-es percenkénti fordulatszámig a maximális nyomaték legalább 99 százaléka rendelkezésre áll.
Az alacsony kipufogógáz-emissziós értékeket többek között a katalizátornak közvetlenül a turbófeltöltő mögötti elhelyezésével sikerült elérni, mivel a katalizátor így az indítást követően már rövidebb időn belül hatékonyan működhet. A CX-7 a szövetségi Bin 5, valamint a kaliforniai LEV-II emissziós normák teljesítését célozza.
![]() | [2/4] | ![]() |
![]() | ![]() |
Kapcsolódó írások:
Mazda2 Facelift - most még több értéket ad, s emelett nem drágább
Mazda Sassou: a design-skicctől a valóságig
A Mazda MX-5 Roadster nyerte a 2005-2006-os Év Autója díjat Japánban
Digitális szervíztörténet az új mazda MX5-ökhöz
A Mazda SENKU-t és a teljesen megújult Mazda MPV-t kiállítják a 39. Tokiói autószalonon
A Mazda5 5 csillagot kapott a legújabb NCAP törésteszten
Mazda SASSOU dizájn koncepció - Bemutató: 2005. Frankfurt Motor Show
Forradalom a sportautó-technikában - Mazda RX-8
Jövőre indul el a Mazda CX-7 gyártása
Mazda RX-8 Gyorsasági Bajnokság, látogatói és résztvevői információ
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06