Smíchov City
Vasútállomásból lakó- és üzleti negyeddé válik a prágai Smíchov
Smíchov City néven modern lakó- és üzleti városnegyed épül a közeljövőben a másfél évszázada megnyitott, de azóta jórészt feleslegessé vált smíchovi vasútállomás területének nagyobbik részén.
2015.02.05 11:04MTIA vasútállomás használaton kívüli területén mintegy kétezer lakás, több irodaépület, üzlet, vendéglő épül. A tervek sétálóutcával, zöld területekkel, és egy új térrel is számolnak. A történelmi vasúti és autóbusz-pályaudvarokat korszerűsítik és átépítik.
A több mint húsz hektáros területet 2006-ban vette meg a Cseh Vasutaktól a Sekyra Group befektetési csoport. A tervezett új negyed fő beruházója a Smíchov Station Development befektető csoport, amelynek a Sekyra Group is tagja.
Smíchov a múltban Prága egyik legnagyobb ipari negyede volt. Itt működött többek között a villamosokat és vasúti szerelvényeket gyártó, nemzetközileg is ismert CKD Tatra gyár. A kilencvenes évek elején azonban a gyártást a város egy másik kerületében, Zlicínben felépített korszerű üzembe helyezték át.
Ezután az Andel (Angyal) néven közismert útkereszteződés köré üvegpaloták, moziközpontok és hatalmas bevásárlóközpont épült. Itt van például a Mladá Fronta Dnes és a Lidové Noviny című országos napilapok szerkesztősége is.
A Jean Nouvel francia építész által megtervezett egyik üvegpalota (Zlaty Andel, vagyis Arany Angyal palota), amelynek külső burkolatát versidézetek tarkítják, külföldi építészeti körökben is komoly elismerést kapott. Az Andel-központ régi utcáiban, épületeiben pedig több tucatnyi nagyon felkapott vendéglő, kávéház, söröző, borozó és gyorsétterem működik.
A Smíchov City felépítésére kiírt pályázatot a brünni Kuba&Pilar építészeti iroda nyerte meg. Az új negyed az Andel közvetlen szomszédságában épül majd fel. Az új városnegyed részleteit a győztes koncepció szellemében további öt kiválasztott építészeti iroda tervezni meg és véglegesíti.
Az elképzelések szerint a munka 2016 végén, 2017 elején indulna meg és mintegy tíz évig tartana. A tervezett költségek 15-17 milliárd koronát (167-189 milliárd forint) tesznek ki.
Smíchov átépítési terveit tízéves vita után tavaly hagyta véglegesen jóvá a városkerület vezetése, és a felmérések szerint a tervek a lakosság tetszését is elnyerték.
Hasonló módon tervezik a jövőben átalakítani a belvárosi Wilson pályaudvar (Főpályaudvar) és a Masaryk pályaudvar már használaton kívüli részeit is. Itt azonban még folyik a vita, konkrét tervek nincsenek.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:27 Elhunyt Ferenc pápa
- 6:40 Kínai áttörés a haditechnikában - újtípusú robbanószert teszteltek élesben
- 22:39 Húsvét - Ferenc pápa: nincs béke a fegyverkezés leállítása nélkül
- 20:37 Brit harci gépek követtek orosz katonai repülőgépeket a NATO keleti határainak közelében
- 18:35 Az Egyesült Államok több városában tüntetéseket tartottak a Trump-adminisztráció politikája ellen
- 16:34 Húsvét után ismét változékonnyá válik az időjárás
- 14:32 Kigyulladt egy folyami hajó Kongóban, sokan életüket vesztették
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06