Megkezdték az ismertetést
Jaroszlavli tragédia: káosz a vezetőfülkében, tiltott gyógyszer a pilótában
A Rosszija-24 orosz televíziós csatorna élő adásban közvetítette a 2011. szeptember 7-én Jaroszlavlban lezuhant repülőgép balesetének műszaki körülményeit vizsgáló jelentés ismertetését.
NÉZZE MEG KÉPEINKET A TRAGÉDIÁRÓL - KATTINTSON!
A pilóták hibája és a légitársaság gondatlansága vezetett a szeptember 7-én Jaroszlavlban történt repülőgép-szerencsétlenséghez - állapította meg a katasztrófa műszaki okait vizsgálóbizottság, amely szerdán ismertette jelentését.
A másodpilóta vérében a repülőgép vezetését kizáró gyógyszert, Fenobarbitalt találtak - jelentette be élő televíziós közvetítésben a vizsgálatot elvégző műszaki bizottság elnöke. A szer a központi idegrendszer működését megbénítja, ezért a pilóták számára tiltott a használata.
Az Államközi Repülési Bizottság műszaki vizsgálatot végző testülete azt is megállapította, hogy a lezuhant repülőgépet működtető cég, a Jak-Szervíz sem biztosította a megfelelő körülményeket. A pilóták egy sor hibát követtek el felszállás előtt - mint azt a szerencsétlenül járt Jak-42-es fekete doboza és roncsainak vizsgálata során kiderítették. A 44 áldozattal járó baleset okait ismertetve a sajtótájékoztatón bemutatták azt a videofelvételt, amelyen rekonstruálták a gép felszállása előtti perceket, és lejátszották az irányítótorony és a pilóták közötti, valamint a repülőgép személyzetének beszélgetését. Kiderült, hogy a kabinban nem végezték el az ilyenkor kötelező eljárást, azaz nem mérték fel a repülési paramétereket, s közvetlenül a felszállás előtt a fékrendszert hozták működésbe - mondta el a vizsgálóbizottság elnöke.
A fekete doboz felvételein az is hallatszott, hogy észlelve a bajt, a személyzet egyik tagja megpróbált közbelépni, de a kapitány a felszállás mellett döntött, miközben vagy ő, vagy a másodpilóta lába a féken volt. Emellett a pilóták helytelenül alkalmazták a Jak-40-es repülőgépen alkalmazott rutinszerű eljárásokat, amelyen előtte rendszeresen repültek, míg a lezuhant Jak-42-es típusú gépet alig ismerték.
A légitársaságnak nem volt szimulátora, s nem biztosította a személyzetnek a Jak-42-es géppel való repülési ismeretek elsajátítását, súlyosan megsértve ezzel az érvényben lévő szabályozást.
A szerencsétlenül járt repülőgép műszaki állapotának vizsgálata kiderítette, hogy a gépen sem a motor, sem a fékrendszer nem mondta fel a szolgálatot, a gépet megjavították a katasztrófa előtt.
A vizsgálóbizottság nem nevezte meg név szerint, ki volt a felelős a hibás döntésekért, mivel Az Államközi Repülési Bizottságnak ez nem feladata - közölte a testület elnöke, Tatjana Anogyina.
A szerencsétlenül járt pilóták családtagjai és kollégái nem értenek egyet a műszaki vizsgálóbizottság megállapításaival, és új, független vizsgálatot követelnek.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:27 Elhunyt Ferenc pápa
- 6:40 Kínai áttörés a haditechnikában - újtípusú robbanószert teszteltek élesben
- 22:39 Húsvét - Ferenc pápa: nincs béke a fegyverkezés leállítása nélkül
- 20:37 Brit harci gépek követtek orosz katonai repülőgépeket a NATO keleti határainak közelében
- 18:35 Az Egyesült Államok több városában tüntetéseket tartottak a Trump-adminisztráció politikája ellen
- 16:34 Húsvét után ismét változékonnyá válik az időjárás
- 14:32 Kigyulladt egy folyami hajó Kongóban, sokan életüket vesztették
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06