Rosszul végződött az éjszakai repülés
Ezt a ütközést nem lehetett túlélni - képek a Dánynál történt repülőbalesetről
Éjszakai repülésen volt a kisgép, amelynek a roncsait szombat reggel találták meg Dány határában.
2016.03.26 17:33MTI
A magyar pilótának és külföldi utasának a képekből ítélve esélyük sem volt, hogy túléljék a balesetet. A gép nagy sebességgel, függőlegesen csapódott a földbe.

Bajkó Erika, a szervezet szóvivője az MTI érdeklődésére azt mondta, a Tecnam P2002-es típusú géppel péntek délután fél öt körül szálltak fel Gödöllőről, hogy gyakorlórepülést végezzenek. A pontos útvonalat nem adták le, mivel nem ellenőrzött légtérben repültek, és ilyenkor nem kötelező ezt leadni.

A gépet, amellyel látás utáni (úgynevezett VFR) repülést hajtottak végre azután kezdték keresni, hogy napnyugtáig nem tért vissza. Az esti keresés azonban nem vezetett eredményre, a gépet szombat reggel találták meg, a fedélzeten két férfi volt, mindkettejük életét vesztette. Egyiküknek Bajkó Erika elmondása szerint viszonylag friss volt a szakszolgálati engedélye, a másikról, aki vélhetően külföldi nem tudni, hogy volt-e pilóta jogosítványa.

A helyszíni szemle után a gép roncsait a KBSZ hangárjába viszik tüzetesebb átvizsgálásra, ezt követően után a gép, illetve a pilóta dokumentumait nézik át, és átvizsgálják a Tecnam motorját is.

A Honvédelmi Minisztérium arról tájékoztatta az MTI-t, hogy szombat reggel kérték a Magyar Honvédség Légi Kutató-mentő szolgálatának segítségét egy eltűnt kisrepülőgép felderítéséhez. A keresést azonnal megkezdték, a gépet reggel 7 óra körül találták meg.

Szűcs Pál ezredes az M1-nek azt mondta, hogy a gép alacsonyan repült mielőtt lezuhant. A Magyar Honvédség szolnoki Légi Kutató-mentő szolgálat parancsnoka azt is közölte: a pilóta valószínűleg kereste a lehetőséget, hogy leszálljon.
Az Airportal.hu azt írta, hogy a HA-VOG lajstromjelű gép a Cavok Aviation Training Kft. üzemeltetésében állt az internetes adatbázisok szerint, melynek Cessna 152 típusú gépe február végén Tatabánya közelében szenvedett balesetet. Akkor a pilóta-növendék a helyszínen életét vesztette, a mellette ülő oktató túlélte a balesetet.
Az olasz gyártású Tecnam P2002-es egy könnyűszerkezetes, alsó szárnyfelfüggesztésű, alumíniumból készült kétüléses repülőgép, amelyet egy száz lóerős Rotax motor hajt. A gép maximális felszállósúlya 600 kilogramm, utazósebessége 225 kilométer óránként.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 6:41 Brazíliában és Olaszországban képviselik hazánkat a 2025-ös Magyar Ifjúsági Robot Kupa győztesei
- 22:31 NGM: vezetőváltás az N7 Holding élén
- 20:30 Meghalt Ferenc pápa - Este tartják a szertartást, amelyen a Vatikán hivatalosan is megállapítja a pápa halálát
- 18:29 Meghalt Ferenc pápa - A Fehér Ház közleményben fejezte ki részvétét
- 16:28 Meghalt Ferenc pápa - Szerb, boszniai, montenegrói és koszovói reagálás
- 14:27 Meghalt Ferenc pápa - Róma városa elindult a Vatikán felé a pápa halálhírére
- 12:25 Peking szankciókkal válaszolt az amerikai intézkedésekre
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06