Újít a UPC

Elindult a UPC digitális adása

A UPC Magyarország a mai napon elindította tömeges digitális kábeltelevíziós szolgáltatását. Tervei szerint az indulást követő első három hónap során a Családi csomag illetve az HBO előfizetői Budapesten, Debrecenben, Pécsett, Miskolcon és Székesfehérváron mintegy 70.000 háztartásban térnek át az újfajta szolgáltatásra.

2008.03.31 19:20ma.hu

Már az első napon 8.000 megrendelést regisztráltak. Fokozatos kiterjesztést követően, várhatóan 2010-re már országszerte, a UPC minden szolgáltatási területén valósággá válik a digitális televíziózás. Ezzel párhuzamosan, a UPC mától új logóval, letisztult új arculattal, és új reklámfilmekkel jelenik meg.

Digitális televízió mindenkinek

A UPC, mely több mint hét évvel ezelőtt - műholdon keresztül, UPC Direct néven - elsőként indított digitális televíziós szolgáltatást Magyarországon, mostani lépésével ismét jelentős mértékben hozzájárulhat az ország mihamarabbi teljes digitális átállásához. A legnagyobb hazai kábeles távközlési vállalkozás az újszerű, interaktív lehetőségekkel is ellátott digitális kábeltelevíziós szolgáltatást tömegtermékként vezeti be. Külön előfizethető rétegszolgáltatások bevezetése helyett a UPC a legbővebb kínálatú (Családi) csomagjához és a prémiumszolgáltatásokhoz (pl. HBO) a vidéki városokban eddig alkalmazott analóg konverter berendezéseket díjmentesen és hűségnyilatkozat nélkül korszerű digitális mediaboxokra cseréli le. A digitális szolgáltatásra áttérő előfizetők az analóg csomaggal azonos árszint mellett további 18 csatornával bővebb (összesen 73 adást tartalmazó) kínálatot, elektronikus műsorújságot és intelligens gyerekzárat is kapnak, s akár 5.1-es térhangzású házimozi hanggal, az eredeti és a szinkronhang közt váltogatva is élvezhetik a tévéadásokat. Valamennyi mediaboxot beépített szélessávú internet-modemmel is ellátja a UPC, így minden előfizetője interaktív szolgáltatásokat (pl. videójátékok, hírek, információk, elektronikus videótéka) is igénybe vehet majd. Emellett alacsony többlet havidíjért elektronikus műsorrögzítővel felszerelt, illetve nagyfelbontású HD-adások vételére alkalmas készülékeket is igényelhetnek a felhasználók.

Az új digitális szolgáltatásra már az indulás napján 8.000 megrendelést regisztráltak. Az igénylők csaknem fele az elektronikus műsorrögzítővel felszerelt és több mint 10%-a a HD-adások vételére alkalmas mediaboxot rendelte meg.

Fokozatos digitális átállás 2010-ig

A fejlesztés első fázisában, március 31-től Debrecenben, Pécsett, Miskolcon és Székesfehérváron a Családi és a prémium csomagok előfizetői, illetve Budapesten az HBO csomag nézői térhetnek át a digitális szolgáltatásra. Az érintett városokban ezek a csomagok a három hónapos átállási időszakot követően az eddigi analóg formában megszűnnek és a továbbiakban már csak digitálisan lesznek elérhetők. A többi, alacsonyabb díjú csomag azonban változatlanul megmarad analóg módon is. A próbaidőszakot követően mindenki szabadon eldöntheti, hogy a megújult kínálatból melyik analóg vagy digitális csomagot választja.

A UPC a digitális átállásban érintett előfizetőit telefonon, levélben, e-mailben és SMS-ben keresi meg, időpontot egyeztet velük a mediabox beszereléséhez és a helyszínen be is mutatja a digitális tévé működését. A digitális televíziózás élménye a meglévő tévékészülékeken is élvezhető, senkinek sem szükséges ehhez új tévét vásárolnia. Akik viszont már LCD vagy plazma tévéképernyőkkel rendelkeznek, azok a nagyfelbontású, tűéles HD-adásokat is teljes értékűen megjeleníthetik.

"A hagyományos analóg technika korlátokat állított a kábeltelevízió további tartalmi bővítése, műszaki minőségének javítása és új kiegészítő szolgáltatásokkal való gazdagítása elé, az interaktivitást is kínáló digitális technika viszont forradalmasítja a televíziózást" - hangsúlyozta a bejelentés kapcsán Joe Zuravle, a UPC Magyarország vezérigazgatója. Hozzátette: "Ezért arra törekszünk, hogy a legrövidebb idő alatt, a legtöbb előfizetőnk számára, a legegyszerűbb módon elérhetővé tegyük a digitális televíziót. Terveink szerint 2010-ig fokozatosan országszerte a UPC összes hálózatán bevezetjük az új típusú szolgáltatást."

Új logó és arculat

Szintén március 31-étől, a UPC új logóval és letisztult új arculattal jelenik meg. "Szándékaink szerint mindez nem öncélú és pusztán a vizuális jegyeket érintő módosulás" - húzta alá Joe Zuravle. "Az egyre-másra születő új technológiák számtalan, sokak számára kedvező új lehetőséget teremtenek. Ez a felgyorsult és állandó változásban lévő digitális világ azonban sokak számára zavarosnak és bonyolultnak tűnhet, hiszen gyakran nehéz a rengeteg lehetőség között eligazodni. Ezért egyszerű megoldásokkal és emberi léptékű megközelítéssel szeretnénk abban segíteni, hogy mindenki otthon érezhesse magát a lenyűgöző digitális világban is" - fejtette ki a UPC vezérigazgatója.

Egyszerűen mindenkinek

Miközben tovább bővítette szolgáltatásait, a UPC lényegesen egyszerűsítette termék-struktúráit. Mindhárom szolgáltatásfajtájának teljes kínálatában egységesítette a csomagok elnevezését, így mától a tévé, internet és telefon előfizetőinek is egyaránt három alapcsomagot kínál: start, bronze és silver néven. Ennek érdekében csökkentette eddigi internet- és telefoncsomagjainak számát. A vállalat áprilisban további néggyel növeli ügyfélszolgálati irodái számát, a közelmúltban pedig több ponton egyszerűsítette ügyintézését. Szolgáltatásai ma már a 1421-re küldött, irányítószámot tartalmazó sms-sel is megrendelhetők, ügyfélszolgálatával pedig sorban állás, telefonálgatás vagy levélírás nélkül, élő online chat formájában is felvehetik a kapcsolatot az ügyfelei.

A UPC az elmúlt időszakban több olyan kezdeményezést is indított, amelyek sokakat segíthetnek a digitális világba való beilleszkedésben. "Egy közösségben" elnevezésű társadalmi felelősségvállalási programja keretében a UPC folyamatosan támogatja az idősek számára internet-használati képzést nyújtó Kattints rá, Nagyi! országos programot, a legkisebbek számára pedig játékos családi internetbiztonsági oktatócsomagot készített az Európai Bizottság Insafe nevű szervezetével karöltve.

A Monor Telefon Társaság új márkája: upc telekom

Nemcsak a UPC megy keresztül arculatváltáson, hanem a cégcsoporthoz tartozó Monor Telefon Társaság (Monortel) is, amely március 31-től upc telekom márkanév alatt kínálja szolgáltatásait. Miközben a vállalat hivatalos neve továbbra is Monor Telefon Társaság Kft. marad, az új márkanév kifejezi szorosabb kötődését a UPC-csoporthoz és egyúttal régi távközlési tradícióit is.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.