Megbírságolták a UPC-t
Tízmilliós bírság Szőke kapitányéknak
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 10 millió forintra bírságolta a UPC Magyarország Telekommunikációs Kft.-t, mert álláspontja szerint a cég 2006-ban és 2007-ben közzétett egyes reklámjai alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére.
2008.03.28 08:00MTIA GVH csütörtöki közleménye szerint a távközlési társaság a hirdetéseiben ígértnél kisebb letöltési sebességet biztosított internet előfizetőinek, illetve nem megfelelően tájékoztatta ügyfeleit arról, hogy a meghirdetett áron csak hűségnyilatkozat aláírásával lehet szerződést kötni.
A GVH az eljárás során megállapította: miközben például az UPC hirdetéseiben az szerepelt, hogy a chello extreme csomag letöltési sebessége másodpercenként 10.240 kilobit, a chello professional csomagé pedig 20.480 kilobit, a mérési eredményekből az derült ki, hogy 2007. március 1. után a letöltési sebesség egyszer sem érte el a reklámokban megjelölt sebességet. A GVH mindezek alapján megállapította, hogy a letöltési sebességre vonatkozó reklámígéretek nem voltak megalapozottak.
A GVH megállapította azt is, hogy az UPC az internet szolgáltatás áráról sem adott pontos tájékoztatást: a 2006-ban és 2007-ben reklámozott árakon ugyanis csak akkor lehet szerződni, ha a fogyasztó hűségnyilatkozatot ír alá. Ugyancsak hűségnyilatkozatot kellett aláírni, ha az ügyfél hozzá akart jutni a reklámozott ajándékokhoz, például a telefonkészülékhez vagy a hordozható DVD lejátszóhoz.
A közlemény szerint a GVH a bírság összegének megállapításakor a jogsértő reklámok megjelenésével kapcsolatos költségeket vette alapul. Ezen túl figyelembe vette az elért fogyasztói kör nagyságát, illetve a jogsértő magatartás időtartamát is. Súlyosító körülménynek minősült, hogy az UPC korábban már két alkalommal kapott elmarasztalást a fogyasztók megtévesztése miatt. Enyhítő körülménynek bizonyult viszont az, hogy az eljárás alatt a UPC igyekezett kárpótolni a hibabejelentéssel hozzá forduló fogyasztókat. A társaság változtatott a hűségnyilatkozattal kapcsolatos kommunikációs gyakorlatán is, illetve a GVH álláspontjának megismerését követően módosított a konfigurációban beállított sebességen, azt például a chello professional termék esetében 22 megabitra állította be, így a fogyasztók számára elérhetővé vált a reklámozott sávszélesség.
A távközlési társaság ezen túlmenően a fogyasztói tudatosság erősítése érdekében vállalásokat is tett, ami a bírság körében szintén enyhítő körülménynek bizonyult.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:39 Húsvét - Ferenc pápa: nincs béke a fegyverkezés leállítása nélkül
- 20:37 Brit harci gépek követtek orosz katonai repülőgépeket a NATO keleti határainak közelében
- 18:35 Az Egyesült Államok több városában tüntetéseket tartottak a Trump-adminisztráció politikája ellen
- 16:34 Húsvét után ismét változékonnyá válik az időjárás
- 14:32 Kigyulladt egy folyami hajó Kongóban, sokan életüket vesztették
- 12:31 Ferenc pápa a szombat esti virrasztás előtt megjelent a Szent Péter-bazilikában
- 10:30 Kilencen sérültek meg az M7-esen a Pázmándnál történt balesetben
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06