A Facebook függők ördögi körbe kerülnek

A partnereik után kémkednek a férfiak a közösségi oldalakon

Legalább nyolc percet töltenek a férfiak a partnerük Facebook profiljának a vizsgálatával naponta, derül ki egy felmérésből.

2009.08.28 11:10ictpress

A Facebook tagok közel hatvan százaléka legalább két egykori partnerének a profilját megnézte már a honlapon, tizenöt százaléka pedig azért írta azt magáról az oldalon, hogy kapcsolatban él, hogy féltékennyé tegye az egykori barátját, vagy barátnőjét, derül ki az Alibi angol tévéadó 2000 fős felméréséből. A férfiakat egyébként, legalábbis a felmérés szerint, az tudja a leginkább féltékennyé tenni a közösségi oldalon, ha valaki a partnerük egy új fotójához pikáns kommentárt fűz.

A vizsgálatban részt vevő britek húsz százaléka vallotta be, hogy féltékenységből megkarcolta valakinek az autóját, harminckilenc százaléka szerint pedig helyénvaló dolog rosszindulatú pletykák terjesztésével bosszút állni egykori szerelmükön. A közösségi oldalak használatának a hatását a párkapcsolatokra az Ontario-i Guelph Egyetem pszichológusai is tanulmányozták, és megállapították, hogy a regisztrálás a Facebook oldalán általában negatív hatással van a kapcsolatokra.

A kanadai kutatók szerint a Facebook függők egy ördögi körbe kerülnek, ha partnerük után kezdenek el kutakodni, mivel, ha egy gyanús fotóval vagy pletykával találkoznak, a féltékenységük további kutatásra ösztönzi és bizalmatlanná teszi őket, írja a Telegraph.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.