Wow!
Tovább erősödik az online játékpiac
Folyamatosan nő a közösségi internetes játékok (MMOG) sikere, piaci elemzők legújabb számításai szerint a bevételek el fogják érni a 2 milliárd dollárt (445 milliárd forint) 2013-ra a játékpiac e szegmensében.
2009.03.26 14:06MTIA Screen Digest cég elemzői tanulmányukban rámutattak arra, hogy a közösségi internetes játékok legtöbbje az óriási sikerük ellenére tulajdonképpen a legnépszerűbb képviselőjüket, a 11,7 milliós előfizetővel rendelkező World of Warcraftot (WoW) próbálják utánozni.
Az MMOG piaca az Egyesült Államokban és Európában 22 százalékkal növekedett, és tavaly 1,4 milliárd dolláros (311 milliárd forint) bevételhez jutott. Jelenleg nagyjából 220 aktív MMOG létezik, ám ezek legtöbbje a délkelet-ázsiai országokban került piacra. A Screen Digest szakértője, Piers Harding-Rolls a BBC-nek adott nyilatkozatában aláhúzta, hogy a recesszió ellenére jelentős mértékben növekedett az MMOG-k havi előfizetőinek száma. (A jelenleg legnépszerűbb közösségi online szerepjátéka, a World of Warcraft havidíja 20 euró (6000 forint).
Az ilyen játékok iránti rajongás a legtöbb előfizetőnél igazi droggá, vagy legalábbis olyan szokássá válik, mint másoknál a televíziózás. "Ha egyszer előfizető leszel, akkor nagy eséllyel az is maradsz" - húzta alá Harding-Rolls. A "WoW" nyomában "loholó" MMOG-k sikere ugyanakkor korántsem annyira egyértelmű.
A Conan, a barbár kalandjait feldolgozó Age of Conan, illetve a híres táblás stratégiai játék, a Warhammer alapján készült Warhammer Online szerverei például konganak az ürességtől, olyannyira, hogy utóbbi esetében az Egyesült Államokban leállították a szerverek háromnegyedét, és a játékosokat a megmaradt népszerűbb szerverekre szállították át. (Az MMOG játékokban ugyanis nem egyetlen "helyre", hanem több szerverre kerülnek a játékosok éppen azért, hogy ne legyen torlódás és a szervergépek, illetve a játékosok gépei is bírják az adatforgalmat.)
Bár ez a két játék valószínűleg nem fog megbukni, mint ahogy azt néhány elemző gondolja, ugyanakkor az igazi sikert továbbra is 2004 végén megjelent World of Warcraft orozza el a többiek elől. Ennek legfőbb oka, hogy az egyszerűség és komplexitás, a játékosok egymás közötti háborúja és a szörnyek elleni harc aránya, illetve a különböző foglalkozások (harcos, mágus, tolvaj) közötti játékegyensúly terén a "WoW" egyszerűen verhetetlen. Hiába újabbak, szebbek és bizonyos részeikben még jobbak is a riválisok, mégsem képesek megtörni a World of Warcraft egyeduralmát.
Ez leginkább előfizetői számokban jelentkezik: a Warhammer Online például a tavaly novemberi 800 ezres induló előfizetői számról idén visszaesett 300 ezerre. Ettől függetlenül nem kell ezeket a játékokat sem temetni: a jövőben valószínűleg megerősödnek, és készülnek már az újabb MMOG-k is, amelyek hamarosan megjelennek.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:18 Felborult egy motoros kishajó a Dunán, egy embert még keresnek
- 6:10 Szokatlan jelenségre figyeltek fel a bálványosi Csiszárfürdőn
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 18:34 Higiéniai problémák egy wellness-szállóban, a NAV leengedte a medence vizét
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06