Világra szóló megbízás az Oraclenek

Az Oracle lett a Hellmann Worldwide Logistics nemzetközi IT-beszállítója

Az Oracle bejelentette, hogy a Hellmann Worldwide Logistics vezető nemzetközi szállítmányozási cég informatikai rendszereinek beszállítójává választotta. Az Oracle szoftverek nemcsak a Hellmann eddigi bonyolult informatikai rendszerét cserélik le, de egyben egy nemzetközi szintű vállalatátalakítási program gerincét is adják.

2008.01.25 17:20ma.hu

A Hellmann Worldwide Logistics Magyarországon is évek óta jelen van. A ferihegyi repülőtér közelében található irodában a légi és tengeri szállítmányozással kapcsolatos illetve a nemzetközi fuvarozási szolgáltatásokat vehetik igénybe a hazai vállalkozók, míg a győri telephely a közúti teherszállítás központja.

A Hellmann Worldwide Logistics 134 ország 341 városából kiindulva mintegy 15 000 alkalmazottal kínál szállítmányozási és fuvarozási szolgáltatásokat ügyfeleinek világszerte. Domináns nemzetközi jelenlétéből és ügyfélközpontú szolgáltatásaiból fakadóan a Hellmann olyan beszállítót keresett, aki képes átlátni a szállítmányozás és az ellátásilánc-kezelés teljes egészét. Az Oracle kiválasztásával a Hellmann integrált, rugalmas, ugyanakkor nagy teherbírású informatikai rendszert kíván létrehozni, hogy ezzel is elősegítse az alkalmazottak szemléletváltását az ügyfélorientált szolgáltatásokra, illetve csökkentse az informatikai és adminisztratív feladatok arányát.

A projekt keretében a Hellmann olyan termékek bevezetésére készül, mint az Oracle E-Business Suite, az Oracle Transportation Management, az Oracle Database, valamint az Oracle Fusion köztesszoftver-család egyes tagjai. Az új technológia alkalmazását először az olyan ügyfélközeli területeken kezdik meg, mint az ügyféladatok integrációja, az értékesítési folyamatok, a szerződés-nyilvántartás, illetve a pénzügyek.

A Hellmann által támasztott összetett igényeknek korábban kevés rendszer tudott megfelelni, ezért a cég az elmúlt tíz év során több gyártó különböző IT-rendszereit vette igénybe, illetve házon belül saját megoldásokat fejlesztett ki. Ezek a rendszerek ugyan funkcionálisan kiszolgálták és lefedték a cég teljes működését, de a rendszerek közötti szoros integráció hiánya miatt az ügyféladatok integrációja manuálisan zajlott. A Hellmann folyamatos terjeszkedésével pedig informatikai rendszerei is egyre összetettebbé váltak. Az IT-szakemberek munkaidejük 80 százalékát fordították a rendszer életben tartására, míg a fejlesztésre és az újításokra a munkaóráknak csak a 20 százaléka jutott.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.