Mobil
Online is egyeztethetik adataikat a feltöltőkártyás ügyfelek
Lássuk, mit mond a Telekom, Telenor és a Vodafone!
2017.05.09 05:21ma.huMár online is egyeztethetik adataikat a személyes ügyintézés mellett a feltöltőkártyás ügyfelek a Telenornál és a Magyar Telekomnál, rövidesen a Vodafone is biztosítja ezt a lehetőséget. Az egyeztetésre a törvényi szabályozás szigorodása miatt van szükség június 30-ig - tájékoztatták a mobilszolgáltatók hétfőn az MTI-t.
A szolgáltatók sms-t küldenek az ügyfeleknek a teendőkről.
A Telenor közleménye szerint azoknak, akik az üzletekben szeretnék intézni az adategyeztetést, javasolják a legkevésbé forgalmas, hétköznap 11 és 15 óra közötti időszakot.
A Magyar Telekomnál is lehetőség van online egyeztetésre a feltöltőkártyás ügyfeleknek, és a távközlési cég tájékoztatása szerint kedvezménnyel is ösztönzi erre ügyfeleit.
A Vodafone azt közölte, hogy adategyeztetésre minden feltöltős SIM-kártya esetében szükség van, amelyet személyazonosító okmányokkal a telefonos ügyfélszolgálaton, személyesen az üzletekben, valamint hamarosan online felületen is lehet intézni.
A Telenor közleményében emlékeztettek, a törvényi szabályozás módosulása miatt a feltöltőkártyás ügyfeleknek egyeztetniük kell adataikat a mobilszolgáltatójukkal a visszaélések és a kártyák ellenőrizhetetlen továbbadásának visszaszorítása érdekében.
A közlemény felidézi, hogy az új jogszabály azt is meghatározza, hogy a jövőben egy magánszemély legfeljebb 10, míg egy cég legfeljebb 50 hanghívásra szolgáló feltöltőkártyás előfizetéssel rendelkezhet. Azoknak az előfizetőknek, akik a limiten felüli darabszámú kártyával rendelkeznek, szintén június 30-ig kell nyilatkozniuk, hogy melyik hívószámokat kívánják fenntartani - írták.
Banovic Aleksandra, a Telenor lakossági szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese a tájékoztatás szerint elmondta: a vállalat sms-t küld minden érintett ügyfélnek, hogy kezdjék el az adategyeztetést online vagy keressék fel az üzleteket. Egyes esetekben elhúzódhat az ügyintézés, mert a Belügyminisztérium központi adatbázisával kell összevetni az ügyfelek adatait, amelyben az automatikus lekérdezés csak a közelmúltban vált lehetővé - tette hozzá.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) hétfőn felhívta a figyelmet, hogy június 30-ig kell azonosítaniuk a feltöltőkártyás előfizetőket a mobilszolgáltatóknak, mivel a törvény szerint megszűnik az az előfizetés, amelyik esetében az adategyeztetés nem történik meg határidőig. A hatóság és a mobilszolgáltatók is adategyeztetés elnevezésű aloldalakat hoztak létre weboldalaikon, ahol részletes információ található az adategyeztetésről, a személyazonosságot igazoló ellenőrzésről.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:45 Túlnyomóan napos, száraz, meleg idő várható
- 16:42 Hárman meghaltak az M1-es autópályán történt balesetben Herceghalomnál
- 14:41 Komárom díszpolgára lett Szijjártó Péter
- 12:38 Vegyi robbanás Iránban: nő a halálos áldozatok száma, több száz sérült
- 10:49 Iszlámellenes indíttatású gyilkosság történt egy dél-franciaországi mecsetben
- 8:47 Tömegbe hajtott egy autós egy kanadai fesztiválon, több ember meghalt
- 6:46 Öttusa vk - Gulyás Michelle aranyérmes
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06