Gazdaság
Az online kiskereskedelem idén várhatóan 16 százalékkal bővül
Az online kiskereskedelmi index (OKI) kutatássorozat idei harmadik felmérésébe mintegy 600 áruházat vontak be, a válaszok a vizsgált szektorokra - műszaki cikk, számítástechnika, játék és kultúra, ruházat-sport és divat-kiegészítők, szépség-egészség, otthon-kert - reprezentatívak.
2015.09.01 18:59MTIAz idén az első fél évben több mint 16 százalékkal bővült az online kiskereskedelmi forgalom éves összehasonlításban, az előző negyedévhez képest pedig a második negyedévben közel harmadával nagyobb forgalmat értek el kereskedők, így az éves bővülés is elérheti a 16 százalékot a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felmérése szerint.
Az online kiskereskedelmi index (OKI) kutatássorozat idei harmadik felmérésébe mintegy 600 áruházat vontak be, a válaszok a vizsgált szektorokra - műszaki cikk, számítástechnika, játék és kultúra, ruházat-sport és divat-kiegészítők, szépség-egészség, otthon-kert - reprezentatívak.
A korábbi tájékoztatás szerint a hat legnagyobb szektor 2014-ben több mint 150 milliárd forintos forgalmat ért el, ezzel mintegy 6 százalékos súlyt szerezve saját teljes kiskereskedelmi forgalmukon belül. Az idén az első féléves forgalom elérte a 72 milliárd forintot.
Az MTI-nek kedden eljuttatott közleményben kiemelték: az online kereskedők a korábbiaknál pozitívabban értékelték a második negyedévi forgalmat, amelyben a hagyományos boltok vasárnapi zárva tartása is szerepet játszik. Megjegyzik ugyanakkor azt is, hogy a vasárnapi pihenőnap bevezetésétől hosszú távon nem várható nagymértékű forgalomnövekedés, csak kisebb szezonális kiugrásokra számítanak az áruházak.
A felmérésben részt vevők a harmadik negyedév kilátásait is optimistán értékelték, igaz, hogy a harmadik negyedévi teljesítmény általában erős, hiszen több szektor számára is a nyár vége, valamint az ősz eleje az egyik fő szezont jelenti a karácsony mellett.
A vizsgálatban részt vevők arra számítanak, hogy a magyar gazdaság a következő időszakban stagnál - olvasható a közleményben.
GKI Digital Kft. 2013-ban jött létre, a GKI Gazdaságkutató Zrt. digitális területekkel kapcsolatos, piackutatásokra szakosodott leányvállalataként.
Az Árukereső.hu Magyarország egyik ár-összehasonlító oldala, egyben online vásárlási kalauza, amely 2004 óta több millió vásárlásban segítette már a felhasználókat és a boltokat. Látogatói jelenleg közel 1900 webáruház, 6,1 millió terméke közül válogathatnak az oldalon.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:27 Elhunyt Ferenc pápa
- 6:40 Kínai áttörés a haditechnikában - újtípusú robbanószert teszteltek élesben
- 22:39 Húsvét - Ferenc pápa: nincs béke a fegyverkezés leállítása nélkül
- 20:37 Brit harci gépek követtek orosz katonai repülőgépeket a NATO keleti határainak közelében
- 18:35 Az Egyesült Államok több városában tüntetéseket tartottak a Trump-adminisztráció politikája ellen
- 16:34 Húsvét után ismét változékonnyá válik az időjárás
- 14:32 Kigyulladt egy folyami hajó Kongóban, sokan életüket vesztették
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06