Népszerűbbek lettek, a legkedveltebb portálok

Górcső alatt a piacvezető portálok

A gemius/Ipsos Audience kutatás legfrissebb, márciusi eredményeinek elemzése során górcső alá került a két, hírtartalmat is nyújtó és ezen a téren piacvezető portál forgalma is. Megállapítható, hogy - feltehetően a márciusi belpolitikai események miatt - mind az index.hu, mind az origo.hu híroldalainak jelentősen megnőtt a látogatottsága.

2008.05.27 13:55Szonda Ipsos

E piacvezető portálok adatai azt mutatják, hogy a látogatószám bővülése mellett az oldalakon átlagosan eltöltött idő is növekedett: az origo hírek rovatán eltöltött idő átlagosan közel fél óra volt. 

Márciusban az index.hu belföld rovatának olvasásával kétszer annyi időt töltöttek összesen a látogatók, mint februárban. A közönségmérés olyan új eszköz az online piac számára, amely folyamatosan elérhetővé teszi az összes releváns weboldal hazai látogatottságát, beleértve nem csak a hazai nagy webhelyeket, hanem a nemzetközi szereplők statisztikáit is. Fontos különbség a korábban elérhető piaci adatokhoz képest, hogy a mérés elsődlegesen domain szerint azonosítja a felületeket és ezeket függetlenül jeleníti meg a rangsorban (tehát médiaként az index.hu-t és a totalcar.hu-t vagy velvet.hu-t, illetve az origo.hu-t és a például az mfor.hu-t, deluxe.hu-t külön kezeljük). 

A webhelyek viszont a kutatás felhasználói számára szabadon összevonhatóak és együtt tudják kezelni ezeket többek között tematikus vagy értékesítési csoportosítások szerint. A gIA két mérési módszer ötvözésével biztosítja a teljes körű piaci információt, illetve az oldalak részletes elemezhetőségének lehetőségét ügyfelei részére mind a forgalom mind a közönség szociodemográfiai bontása tekintetében. A több mint 3500 fős felhasználói szoftverpanelen keresztül minden releváns oldal eredményei mérhetők, illetve a tartalomszolgáltató partnerek számára nyújtott mérőkódos méréssel (melyhez 50,000 fős úgynevezett cookie-panel kapcsolódik) még részletesebb elemzések válnak elérhetővé.
 
A más forrásból nem elérhető mérési alapú teljes piaci körkép üzletfejlesztési felhasználhatósága mellett az új adatok jelentősen támogatják a médiatervezési munkát is, amelyet az is jelez, hogy 2008 eleje óta jelentős médiaügynökségek és tartalomszolgáltatók - Carnation, HVG Online, Kirowski, Mediaedge:cia, NeoInteractive és OMD - a közönségmérési projekt hivatalos partnerei és előfizetői. A Gemius Közép- és Kelet-Európában az internetes kutatások előfutára és vezetője. Már 1999 óta működik a lengyel piacon, professzionális kutatásokat, elemzéseket és tanácsadói szolgáltatásokat nyújtva az összes releváns témakörben. A cég összetett kutatások sorát kínálja: az internetezők webhelyeken megfigyelt viselkedési mintáit elemző (gemiusTraffic), szociodemográfiai profilokat elemző (gemiusProfile), vagy az internetes reklámkampányok hatékonyságát elemző (gemiusEffect) megoldásokat. Továbbá, a Gemius komplex közönségmérési kutatást is végez a webhelyek és online szolgáltatások használhatóságát illetően a gemius/Ipsos Audience keretein belül. Lengyelország mellett többek között a következő CEE országokban végez internetes kutatásokat a cég: Magyarország, Csehország, Szlovákia, Litvánia, Lettország, Észtország, Románia, Ukrajna, Szlovénia és Horvátország.

Az IPSOS Csoportot 1975-ben alapították Párizsban. Növekedési üteme egyedülálló. Ma – egyikeként a világ vezető piackutató intézeteinek – 55 államban 8000 főállású szakembert foglalkoztat. Az IPSOS jelen van szerte Európában, Észak- és Dél-Amerikában, a Közel- és a Távol-Keleten, valamint Ausztráliában. 5000 ügyfél számára, több mint 100 országban végez kutatásokat. 

Az éves mérlegen 70 000 projekt és 20 000 000 interjú szerepel. Az 1990-ben alapított Szonda Ipsos Média-, Vélemény- és Piackutató Intézet a magyar gazdasági és társadalmi kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, infokomm-, reklám-, vélemény-, egészség- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. (

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.