Elöregszik a társadalom - a reklámban látszik!

Az ősz haj egyenlő a testi nyavalyákkal és életvezetési nehézségekkel?

A magyar társadalom elöregedése legszembetűnőbben talán épp a reklámokban jelenik meg - A legtöbb marketinges számára az ősz haj életvezetési nehézségekkel, testi nyavalyákkal, és az elmúlásra való felkészüléssel egyenlő.

2009.02.15 19:30ma.hu

Ha kinyitjuk a televíziót, százával ömlenek ránk a reklámok, amelyekben az 50 felettiek a biztos testi leépülés felé haladó generációként vannak jelen.

A reklámozók kizárólag betéteket, fogsorragasztókat, fájdalomcsillapítókat igyekeznek rájuk sózni, de előszeretettel hívják fel figyelmüket a nyugodt öregséget garantáló otthonokra is.

Babocsay Ádám, a BMB Focus Marketingkutató és Tanácsadó Kft. ügyvezetője maga is megütközéssel figyeli a hazai reklámozási gyakorlatot.

A hazai ötvenes generáció a marketingesek többsége számára érdektelen sokaságot jelent, és még olyan termékek esetén is csak elvétve tartja őket potenciális vásárlónak, amelyeket bátran megengedhetnének maguknak.

Bár költésben még nem érték el az amerikai vagy skandináv társaik szintjét, ugyanakkor nagyobb bennük a márkahűségre való hajlam, számuk és vásárlóerejük is folyamatosan növekszik.

Mindezt egy általuk néhány éve elvégzett kutatás is alátámasztja.

Már önmagában ez is elegendő lenne, hogy vonzó célcsoportként tekintsünk az ezüst generáció tagjaira, és akkor még nem is tettünk említést arról, hogy az ötvenesek vállát kisebb adósságteher nyomja, jellemzően több szabadon elkölthető jövedelemmel rendelkeznek, és gyermekeik is képesek önmaguk eltartására.

Az eredményeket összefoglalva elmondhatjuk, hogy a ma 50 éves korosztály intenzívebben fogyaszt, mint korábban bármikor. A megváltozott társadalmi helyzet felkeltette a társadalom- és piackutató cégek figyelmét is.

A Tárki és a Gfk Hungária "Fogyasztási szegmentációs" kutatása mérhetővé tette az ötvenesek fogyasztási szokásait, s kimutatta, hogy a népesség többi részéhez képest a pénzügyi termékek fogyasztása terén - különösen a befektetési konstrukciók esetében - az ötvenes éveikben járók fogyasztása a legmagasabb.

A változásra reagálva az elsők között indult el az Ötvenentúl.hu internetes oldal, amely az ezüst évek élvezetére buzdítja az ötvenes korosztályt.

Amint Barta Zsolt ügyvezető elmondta, céljuk az ötven év felettiekkel kapcsolatos előítéletek, sztereotípiák megcáfolása, miközben a célcsoport számára szórakoztató, könnyed stílusban kínálnak új életstílust, nézőpontot.

Meggyőződésük szerint vétek nem felfigyelni arra a tényre, hogy minden harmadik magyar ötven feletti, és zömük a társadalom jól kereső rétegeiből kerül ki.

Ez nálunk is nyilvánvaló társadalmi-gazdasági változásokat idéz elő, amelyre célszerű minél előbb reagálni. Főszereplőink, az ötvenesek, a körülöttük dúló vitáról vajmi keveset tudnak!

Utaznak bel- és külföldön, szórakoznak, olvasnak, egyre beljebb merészkednek a világhálón, és élvezik a korábbi évek munkájának gyümölcseit. A sajnálatból pedig köszönik, nem kérnek...

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.