Műszakilag nem megoldható

Vitézy: újabb nonstop villamosjáratok jöhetnek

Műszakilag nem megoldható, hogy a metró éjjel-nappal járjon, de péntek-szombat éjjel esetleg lesz erre lehetőség.

2011.05.02 15:18MR1- Kossuth

Műszakilag nem megoldható, hogy éjjel-nappal járjon a metró, de elképzelhető, hogy később esetleg péntek és szombat éjjel erre lesz lehetőség - nyilatkozta a Kossuth Rádió reggeli műsorában a Budapesti Közlekedési Központ igazgatója.

Vitézy Dávid
a BKV-menetrend vasárnap életbe lépett módosításáról azt mondta: egyértelmű siker, hogy mostantól a hatos villamosok éjszaka is, egyes buszjáratok pedig sűrűbben közlekednek. A tapasztalatokat a következő hónapokban kiértékelik, és ez után döntenek arról, hogy kiterjesszék-e a nonstop üzemmódot más villamosvonalakra is.


A Deák tér Budapest Szíve programban folyó, lassan nyolc hónapja tartó felújításáról Vitézy azt mondta, ez egy válságprojekt, amelyet októberben egészen meglepő körülmények között vettek át: a beruházást pocsék módon szervezték meg, nem volt például lebonyolító mérnöke. A szakember szerint a munkát rövidebb idő alatt is el lehetett volna végezni, ám a rossz szervezés és a projekt késlekedése miatt belecsúsztak a télbe, majd egy olyan vízvezetéket kellett áthelyezni, ami nem úgy szerepelt a tervekben, ahogy azt gondolták, ráadásul mindezt úgy, hogy nem volt, aki szervezze a feladatokat. Az elmúlt hónapokban a Budapesti Közlekedési Központ éppen ezt a feladatot végezte el, miközben figyelt arra is, hogy az uniós elszámolással ne legyen semmi gond, és a főváros ne veszítse el a négy milliárd forintos uniós támogatást. Ehhez módosítani kellett az építési engedélyeket, a kiviteli terveket is, de a BKK vezetője abban bízik, hogy három héten belül így is befejezhetik a munkát.

Vitézy optimistán nyilatkozott a nagy vihart kavart budai fonódó villamoshálózatról is, amelynek ügyében május 31-éig kellene megállapodnia a II. kerületnek és a fővárosnak, hogy ne vesszen el a milliárdos uniós támogatás. A BKK első embere lát esélyt a megállapodásra, úgy vélte ugyanakkor, a fővárosnak már nincs hova hátrálnia, mindent megtett, amit lehetett. Vállalta, hogy felújítja azokat a villamosszakaszokat, amiket a projekten kívül kért a II. kerület, és vállalta a további kiegészítő vizsgálatokat, kiegészítő munkákat is.

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség - mint a támogatást folyósító kormányszerv - is megrendelt egy szakértői vizsgálatot, amit a Közlekedéstudományi Intézet végzett el, és az is alátámasztotta, hogy szükség van a villamosok összekötésére.

A labda most a II. kerületi önkormányzatnál pattog, amely nem adja tulajdonosi hozzájárulását a beruházáshoz arra hivatkozva, hogy nincs szükség a villamosok összekötésére – tette hozzá Vitézy, aki ismét hangsúlyozta: szakmai szempontból kellő mennyiségű érv van amellett, hogy ezt a beruházást meg kell valósítani.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.