"A polgárok Magyarországát nem lehet legyőzni"

Navracsics: Az elmúlt nyolc évben nem bíztak hazánk erejében

A bakonyi, Cuha-völgyi vasútvonal megmaradása azt is üzeni, hogy a polgárok Magyarországát nem lehet legyőzni - mondta Navracsics Tibor, a Fidesz miniszterelnök-helyettes jelöltje, parlamenti frakcióvezetője szombaton a zirci vasútállomáson rendezett ünnepségen.

2010.05.01 15:55MTI

A megemlékezést az ország első közlekedési minisztere és nagy vasútfejlesztője, Széchenyi István halálának 150. évfordulója alkalmából, illetve a Cuha-völgyi vasútvonal megmaradását ünnepelve rendezték.

Navracsics Tibor
emlékeztetett arra, hogy 114 éve indult meg a vasúti forgalom Győr és Veszprém között, s 2010 tavaszán arra is emlékezünk, hogy eleinkben ez milyen nyomot hagyott.

Bíztak önmagukban és bíztak a jövőben - fogalmazott Navracsics Tibor, megjegyezve: hitték azt 1896-ban, hogy Magyarország erős és jövője van. Szerinte az országnak az elmúlt nyolc évben azonban olyan kormánya volt, amely nem bízott Magyarország erejében, nem hitte, hogy a "nemzet nagy tud lenni, és nagyokat tud alkotni".

Mint mondta: ennek sajátos "illusztrációja" a bakonyi, Cuha-völgyi vasútvonal elmúlt nyolc évi sorsa is, hiszen ezen idő alatt háromszor született döntés a felszámolásáról. Pedig ez a vasút számunkra több, mint "egyszerűen vas, beton, vasúti kocsik és mozdonyok, valami olyasmi, ami a térség, a nemzet önazonosságához tartozik" - fogalmazott Navracsics Tibor.

A megmaradásáért eljött segíteni a köztársasági elnök is, s "innét köszönjük meg a köztársaság első polgárának, hogy fontosnak tartotta, hogy mellénk álljon ebben a küzdelemben" - mondta a Fidesz politikusa, akinek a szavait nagy taps követte.

Üzeni a bakonyi vaspálya megmaradása azt is, hogy a polgárok Magyarországát nem lehet legyőzni, mert ha az emberek úgy gondolják, hogy valamit meg akarnak védeni, akkor azt meg is fogják, és tudják védeni - hangsúlyozta a politikus.

Ottó Péter, Zirc fideszes polgármestere elmondta: tavaly már harmadik alkalommal kellett összefogniuk az érintett önkormányzatoknak, civil szervezeteknek, hogy a Bakonyt átszelő vasútvonal megmenekülhessen.

Felhívta a figyelmet arra, hogy a pálya Cuha-völgyi szakasza ideiglenes műemlékvédelmet kapott, de szorgalmazni kell a továbbiakban, hogy ez "állandó és végleges" legyen.

Talabér Márta, a Veszprém Megyei Közgyűlés fideszes alelnöke, Zirc megválasztott országgyűlési képviselője Széchenyi István munkásságát méltatta, hangsúlyozva többek közt, hogy neki köszönhetően született meg 1832-ben az első magyar vasúti törvény, megelőzve ezzel Európa sok fejlett országát is.

Danka Lajos, a MÁV Zrt. szombathelyi területi igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy ha Nyugat-Európában megéri vasutat fejleszteni, akkor "nekünk is megéri".

Szerinte az ország legszebb vasútvonala a Cuha-völgyi, s olyan technikai megoldásokkal rendelkezik, amilyeneket csak Olaszországban és Spanyolországban lehet látni Európában.

Bödecs Barnabás, a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség elnöke elmondta: 2008-ban 190 ezren, 2009-ben pedig már 230 ezren utaztak a Győr-Veszprém közötti vasútvonalon. Az idei évre azonban már csak a hétvégére adtak ki menetrendet - jegyezte meg.

A jelenlévők végül koszorúkat, virágokat helyeztek el a Széchenyi István tiszteletére és a vasút megmaradása alkalmából ültetett emlékfánál, majd a több mint kétszáz résztvevő vonattal a Cuha-völgybe utazott.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.