Könnyítik az ügyfelek életét a szolgáltatóknál
Szollár a törvényekkel magyarázza a gázár emelését
Egyszerűsödik az energiaszámla, gyorsul az ügyfelekkel kapcsolatos eljárás a szolgáltatóknál - mondta el Szollár Domokos kormányszóvivő a közüzemi fogyasztóvédő intézkedés csomagról, amelyet a kormány szerdán fogadott el.
2010.04.02 15:03MTIAz Elmű budapesti ügyfélszolgálatán tartott tájékoztatón a szóvivő bemutatta az egyszerűbb és közérthetőbb energiaszámlát. Boross Norbert, az Elmű-Émász stratégiai igazgatója az egyszerűsítések között említette, hogy az ezer forintnál kisebb számlákat csak akkor kell kifizetni, amikor a számla értéke túllépi ezt az összeget. A hétvégi házak, garázsok villanyszámláját a társaság kamatmentesen meghitelezi a fogyasztóknak.
A számlák egyszerűsítéséhez két-három hónap átfutás kell - mondta Szollár Domokos -, így szeptembertől a számla első oldalán lényegében a fogyasztó adatai mellett csak a számla értéke szerepel. A részletek a hátoldalon lesznek, és aki további információk kér, az a szolgáltatók honlapján megtalálja majd. A szóvivő felhívta a figyelmet arra, hogy a számlán lévő tájékoztatás segíti a tudatosabb energiafelhasználást. Az ügyfélszolgálaton gyorsul az ügyintézés. A szolgáltatóknak 15 napon belül érdemi választ kell adniuk az ügyfél megkeresésére, és ha nem teljesítik ezt, akkor kötbért kell fizetniük.
Boross Norbert elmondta, hogy a 15 napos határidő betartása egyes szolgáltatóknak jelenthet problémát, az Elmű-Émásznak nem. A határidő egyébként az európai átlag alatt van. A tartozás miatt kikapcsolt szolgáltatást a számla teljes kifizetése után két napon belül vissza kell kapcsolni. Ellenkező esetben a harmadik napon a visszakapcsolási díj 50 százalékát kell elengednie a szolgáltatónak, a negyedik napon pedig a 100 százalékát.
Szigorították az előre tervezett karbantartások maximális idejét is. Egy téli napon például legfeljebb nyolc órán át lehet szüneteltetni az áramszolgáltatást. Szigorították a szolgáltatásváltás szabályait is, és fix határidőket állapítottak meg arra, hogy a fogyasztót a régi szolgáltatója "átengedje" az újhoz. A következőkben a szolgáltatók üzletszabályzatában kell rögzíteni a kapcsolódó szolgáltatások díját. Ilyen például a mérő felszerelésének ára.
A gázár emelését firtató újságírói kérdésre Szollár Domokos elmondta: a kormány mindent megtett azért, hogy a legkisebb mértékben emelkedjen az ár, és ebben az energiaügyekért felelős minisztérium és a Magyar Energia Hivatal is partner volt. Az indokolt 17-20 százalékos áremelés ezért lett átlagosan 10,1 százalék április elsején. Azt világossá kell tenni - mondta a szóvivő -, hogy a gáz árának számítását törvény határozza meg.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:18 Felborult egy motoros kishajó a Dunán, egy embert még keresnek
- 6:10 Szokatlan jelenségre figyeltek fel a bálványosi Csiszárfürdőn
- 22:55 Meteorológia: immár több mint egy évtizede hóínség jellemzi Budapest éghajlatát
- 20:53 Agrometeorológia: kiadós csapadék segíti a friss vetést
- 18:34 Higiéniai problémák egy wellness-szállóban, a NAV leengedte a medence vizét
- 16:31 Megakadályozták egy ortodox püspök húsvéti zarándoklatát Moldovában
- 14:27 Betiltották Virginia állam zászlaját a római istennő fedetlen melle miatt
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06