4853 kilométer vasútvonal bezárása?
VDSZSZ: kormányközeli vállalkozók kapják a vasúttól elvonandó pénzt
A kormány egyedüli célja a közösségi közlekedés átalakításával a vasút felszámolása, az utasok közútra terelése, mivel a MÁV-tól a jövő évi költségvetés-tervezet szerint elvonni szándékozott 40 milliárd forintot információik szerint kormányhoz közeli vállalkozók között akarják szétosztani - közölte szombaton a VDSZSZ Szolidaritás az MTI-vel.
2009.09.12 16:09MTIMivel a Volán-társaságok forgalmuk 30 százalékát alvállalkozásoknak adhatják tovább, "nem kétséges", hogy "a fuvarokat a kormányhoz szorosan kötődő cégek kapják majd meg" - írták magyarázatként a 40 milliárd forint elvonása egyenértékű 4853 kilométer vasútvonal bezárásával című közleményükben.
A VDSZSZ Szolidaritás szerint a tárca a korábbi években rendre elszabotálta a korrekt jegykiadási rendszer bevezetését. Mivel a 65 év feletti nyugdíjasok és a 6 év alatti gyerekek nem váltanak ingyenes vasúti menetjegyet, sem a kormány, sem a MÁV-Start Zrt. nem tudhatja, hogy valójában hány ember utazik vasúttal - tették hozzá. A szakszervezet mindezt nem fogja tűrni, ha "az előirányzat nem kerül a vasút szempontjából kedvező módon megváltoztatásra, még a tervezet elfogadása előtt tevőlegesen lépni fogunk" - tartalmazza a közlemény.
A Közlekedési, Hírközlési, és Energiaügyi Minisztérium honlapján pénteken közzétett dokumentumok alapján összesen 25 vonalon, mintegy 3.000 kilométeren lenne országos megrendelésű a vasúti személyszállítás a közösségi közlekedés átalakítása következtében. Az országos vonalakat tekintve az állam központilag várhatóan 2.847 kilométeren határozza majd meg a szükséges vasúti szolgáltatást és menetrendet, míg a jelenleg 7.700 kilométeres teljes országos vasúti hálózat fennmaradó 4.853 kilométerén a még alakulóban lévő regionális tanácsok rendelhetnék meg a vasúti szolgáltatásokat.
A közösségi közlekedés átalakításáról szóló kormányhatározat szerint ősz közepére kellene megalakulniuk a regionális tanácsoknak, amelyek a helyi igények alapján döntenek majd arról, hogy milyen mértékben van szükségük vasúti szolgáltatásokra az egyes regionális vonalakon, így a tanácsokon múlhat a kevésbé gazdaságos vasútvonalak megszüntetése is.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:39 Húsvét - Ferenc pápa: nincs béke a fegyverkezés leállítása nélkül
- 20:37 Brit harci gépek követtek orosz katonai repülőgépeket a NATO keleti határainak közelében
- 18:35 Az Egyesült Államok több városában tüntetéseket tartottak a Trump-adminisztráció politikája ellen
- 16:34 Húsvét után ismét változékonnyá válik az időjárás
- 14:32 Kigyulladt egy folyami hajó Kongóban, sokan életüket vesztették
- 12:31 Ferenc pápa a szombat esti virrasztás előtt megjelent a Szent Péter-bazilikában
- 10:30 Kilencen sérültek meg az M7-esen a Pázmándnál történt balesetben
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06